Yi'nan Diao
Uloge:
China | France
Chinese | Mandarin
8.0
8

Diao Yinan, kineski autor filma Black Coal, Thin Ice, ovenčanog pre par godina na Berlinaleu, nastavlja svoju krimi neo-noir narativnu odrednicu delom nazvanim The Wild Goose Lake, stilizovanim krimićem snimanim u, i okolini Wuhana.

Maestralno usnimljen okom kamere Jingsong Donga, snimatelja koji tako fenomenalno uslikao prošlogodišnji Long Day's Journey Into Night, The Wild Goose Lake je manje narativno kontemplativan i cerebralan od Bi Ganovog filma, jer prati jasan narativni tok i vidljiv zaplet, ali je takođe sav u vizuelnim detaljima i minuciozno postavljenim setovima i kadrovima, gde dominiraju kišni ambijent i prljave zabiti po kojima se kriju antiheroji priče.

Diao Yinan je svestan da njegov neo-noir ne može previše da iznenadi zapletom, te tako premotavanjem i klasičnim krimi intrigama i pričama o izdaji, ponosu i junaštvu, želi pre svega da uključi publiku u aktivno učešće i posmatranje fabule iz ugla u kojem postoje jasne odrednice ko je negativac i da s one strane zakona nema nevinih, pa je tako jasno određena sudbina samo oslonac za uživanje u ambijentu i koloritu, dok istražni organi bivaju instrumentalizovani za potrebe narativa, koji stoji između stila i supstance.

The Wild Goose Lake potvrđuje vitalnost novije kineske filmske produkcije, a kreativni disparitet između par vodećih autora, kao pretpostavka i osnova kvaliteta, preti da pomuti i zaseni neprikosnoveni status kraljeva kineske industrije iz devedesetih i tajvanske iz osamdesetih i devedesetih, s tom razlikom što sada kritika na zapadu u dobroj meri prepoznaje neosporni kvalitet filmova i opuštenije se dele nagrade na festivalima širom sveta.

Duge vožnje motociklističih bandi kroz noć u kojoj je mesečina zasenjena olujnim kišama, a neizvesna egzistencija dodatno opterećena krvavim obračunima, gde svaki pokušaj emotivne konekcije biva unapred osuđen kletvom izdaje, samo su deo sekcije lajt-motiva Diao Yinanovog filma, dela koje otvara put autoru prema još efektnijim ostvarenjima u budućnosti.