The Last Dance
ESPN Films, NBA Entertainment, Mandalay Sports Media (MSM)
Jason Hehir
U.S.A.
9
9
U potpunom nedostatku sportskih sadržaja proteklih nekoliko mjeseci, dokumentarna serija o vjerojatno najboljem košarkašu svih vremena Michaelu Jordanu i njegovoj generaciji Chicago Bullsa ne samo da se pokazala kao savršeni nadomjestak, već i kao izvanredan vremenski stroj u razdoblje kada smo više, manje svi tu NBA ligu puno više pratili. I sam sam nekoć puno više pratio sport, kao i košarkaška zbivanja u najboljoj ligi svijeta, tako da još uvijek bolje poznajem sve te igrače iz devedesetih ili s prijelaza stoljeća, nego ove sadašnje jer jednostavno čovjek fizički više ne može i ne stigne pohvatati sve ono što bi želio i htio. Već puno se pisalo o "The Last Dance", gotovo svakodnevno smo i na našim portalima mogli čitati pikanterije i detalje koji su prikazivani u nekoj od ukupno deset epizoda posljednjih tjedana i definitivno je ovo serija za sve one koji vole sport, košarku, kao i Gospodina Zraka.

No, "The Last Dance" je dokumentarna serija koja bi zanimljiva mogla biti i onima kojima sport ni izbliza nije najvažnija sporedna stvar na svijetu (znam da se taj izraz koristi prvenstveno za nogomet, no neka ga), a iako je u središtu priče nominalno posljednja sezona Jordanove generacije, prvenstveno je ovo veliki spomenik vjerojatno najboljem igraču kojeg je košarka ikada imala. Sve se ovdje vrti oko Michaela Jordana, košarkaša koji je prerastao okvire svog sporta te je i danas jedan od najprepoznatljivijih ljudi na planetu i sve što je redatelj Jason Hehir stavio u seriju, moralo je proći kroz Jordanove ruke. Iako bi bilo nepošteno reći da je jedini cilj serije bilo produbljivanje mita o Michaelu Jordanu i vraćanje fokusa nad njega sad kad su današnji klinci svoje idole pronašli u nekim drugim sportašima, a on je već pomalo i zaboravljen, od prve epizode potpuno je jasno tko je ovdje šef parade i u koga su uperena sva svjetla.
To i ne čudi jer je istovjetna situacija bila i za vrijeme njegove igračke karijere i s potpunim razlogom je Jordan stalno bio u prvom planu. Sam naziv "The Last Dance" odnosi se na posljednju sezonu, 1997/98. u kojoj su Chicago Bullsi osvojili i posljednji u nizu, odnosno šesti naslov prvaka, a po prvi puta ovdje imamo neke snimke stare gotovo četvrt stoljeća. Tijekom te sezone, kada je generacija koju je predvodio Jordan i u kojoj su bili još i Scottie Pippen i Dennis Rodman, a Bullse je s klupe vodio Phil Jackson, televizijska ekipa stalno je pratila Jordana i Bullse. Snimljeni su sati i sati materijala, koji su valjda do sada skupljali prašinu negdje u arhivi, no očito je Jordan odlučio da je stiglo vrijeme i da to konačno vidimo. Paralelno s posljednjom sezonom Bullsa, generacije koja je već zagazila uglavnom duboko u tridesete godine života i bilo je jasno da je to posljednja godina jer je za sljedeću sezonu najavljena potpuna rekonstrukcija momčadi i pomlađivanje, pratimo i životne priče Jordana i njegovih kolega iz momčadi.

Vidjet ćemo i u ovoj seriji da su inat i nevjerojatno kompetitivni duh iz Jordana, a potom i od njegovih suigrača, izvlačili dodatnu motivaciju. Kada su svi nakon petog osvojenog naslova 1997. godine počeli unisono trubiti da je to to od ove generacije i da im je vrijeme za penziju, dečki predvođeni Jordanom rekli su hajdemo po još jedan prsten. I generalni menadžer ekipe Jerry Krause najavio je pomlađivanje, a trofejnom treneru Philu Jacksonu najavio je da mu je ovo zadnja sezona. Jordanova desna ruka na terenu Scottie Pippen u sezonu je ušao ne samo ozlijeđen, već i povrijeđen jer je smatrao da je njegov ugovor nedostojan njegovih kvaliteta na terenu. No, "starci" predvođeni Jordanom odlučili su da u njima ima snage i energije za još jedan naslov odnosno za "posljednji ples".

I bilo se zaista lijepo posljednjih nekoliko tjedana vraćati u to zanimljivo razdoblje i u dane kada je košarka bila više od sporta. Bez obzira što u ovom formatu zapravo i nemamo ništa posebno novog ili revolucionarno i što je "The Last Dance" snimljen kao tipični televizijski dokumentarac u kojem imamo red arhive, red razgovora sa stvarno cijelom plejadom zanimljivih i relevantnih sugovornika odnosno svjedoka vremena, svakako je ovo sadržaj kojeg se isplatilo pogledati. Ima tu pregršt pikanterija, zanimljivih i možda ne toliko poznatih detalja, anegdota iz svlačionice, a čak je i Jordan pokušao biti i samokritičan, no posve je očito da je on i dalje stari Mike koji je svjestan da je najbolji i koji će jako teško priznati da je ponekad možda i bio u krivu.