Let Them All Talk
Extension 765, HBO Films, LS Productions
Steven Soderbergh
Deborah Eisenberg
8.0
8

Stiven Soderberg (Steven Soderbergh), jedan od najkreativnijih i najhrabrijih američkih autora u poslednjih trideset godina, dokazuje svoju stilsku drskost filmom Let Them All Talk, puštajući da gotovo bez jasne skripte njegovi glumci razvijaju sopstvene karakatere.

Let Them All Talk je gotovo u celosti snimljen na kruzeru Queen Mary 2 i taj brod jeste neodvojive deo priče o plaćenom odmoru književnice Alis (Meril Strip), koja na put vodi svoje dve prijateljice iz mladosti Robertu (Kendis Bergen) i Suzan (Dajen Vist), kao i svog bratanca Tajlera (Lukas Hedžis), kako bi isterala sopstveni kapric kao deo vela tajnovitosti, koji skriva njeno novo delo.

Queen Mary 2 pruža otvoreno mondeski seting za karaktere kojima i nije taj ambijent najprirodnije okruženje, tako da Soderberg pušta glumcima da razvijaju svoje likove, što dovodi do fragmentarne strukture filma, koji ne diše baš ujednčaneo i koherentno, ali se deo magije procesa upravo krije u kreativnom elementu i poigravanju samog Soderberga, gde jedna komična priča zapravo ispod humora krije tužne sudbine i akutan nedostatak otvorene komunikacije, što dovodi do sitnih tračeva i spletki.

Soderberg mudro, eksperimentišući sa narativnom strukturom filma, ne dozvoljava previše Meril Strip da se razmahne, što dovodi praktično do ujednačenog broja linija teksta i iznivelisanog upliva sva tri vodeća ženska karaktera u fabulu Sodebergovog dela, koje bolje funkcioniše kao segmentna dramska slagalica, jer svaka scena donosi potpuno jedinstven nivo performansa u zavisnosti od inspiracije i nadahnjuća likova.

Naslov filma tako odlično sugeriše narativni kurs ili diskurs Soderbergovog ostvarenja, koje nudi popunjavanje praznina zabave, što je izazov za čula prosečih konzumenata komičnih filmova sa jeftinim zapletom, pa tako Let Them All Talk, uprkos dugogodišnjoj popularnosti i potvrđenoj glumačkoj vrednosti Meril Strip, neće naići na šire razumevanje, ali će svakako potvrditi privrženost Soderbergovoj agendi da stvara filmove koji ne prave bolne kompromise sa auditorijumom zarad popularnosti.