Acorn / 2021
Simon Gibney, Declan Recks
Michelle Duffy, Catherine Maher, Hilary Reynolds, Hugh Travers
Irska
7.8
8

Irska serija „The South Westerlies“ je u osnovi jedna dobro poznata i nikad zastarela priča o borbi Davida i Golijata. U ovom slučaju David su stanovnici jednog malog primorskog mesta Karigin na jugozapadu Irske, a Golijat je ogromna, prebogata i naravno zla multinacionalna kompanija.

Stanovnici pomenutog mesta Karigina jednostavno žele da ih svi ostave na miru. da uživaju u svom prelepom kutku planete. Zla multinacionalna kompanija pak želi da tu postavi vetroparkove i time im poptuno uništi prirodne lepote i uz to ih opasno prevesla i ne ostavi im ni cvonjka, stprajući ogromnu zaradu u svoje džepove.

Kada se obradju ovako ozbiljne teme, najadekvatnije je to raditi dokumetarnim filmovima. Ali budimo iskreni, dokumentarne filmove gleda mali procenat ljubitelja sedme umetnosti. Gledaoci, naravno vole ovakve priče, ali još više vole da te priče donose poznate svetske filmske zvezde. I imali smo poslednjih godina zaista puno filmskih ostvarenja koje su za temu imale baš borbu običnih ljudi protiv ološa koji se krije iza ogromnih korporacija, recimo odličan „Dark Waters“ iz 2019.godine.

Događaj koji opisuje „The South Westerlies“ je izmišljen, što ne znači da nije utemeljen na gomili istinitih priča širom planete, jer „modus operandi“ velikih korporacija je više nego prepoznatljiv i dobro poznat.

Elem, ogromna norveška energetska kompanija, koja je bacila oko na predivan zaliv u Irskoj sa namerom da u njemu posadi vetrenjače naišla je na žestok otpor irskih „domorodaca“. Kako oni, jelte, žive u nekoj vukojebini i nemaju pojma šta je dobro za njih, korporacija pošalje jednog od svojih rukovodioca Kate Ryan (Orla Brady) da se uvuče u lokalno stanovništvo i počne da rovari medju njima. Prednost je to što Kate Ryan odlično poznaje taj deo Irske, u kome je provodila mnogo vremena kao mlada. Na put povede i svog osamnaestogodišnje sina, da bi slika jednog običnog turiste bila potpuna. Ali kada čačkate po prošlosti, koju ste gotovo dve decenije ranije ostavili ne osvrnuvši se, nije neobično da isčačkate nešto što nikako ne očekujete.

Iako imamo jednu veoma ozbiljnu temu, koja zadire u gomilu zala koje muče civilizaciju u kojoj živimo poput korupcije, pohlepe, laži, prevara, beskrupuloznosti  koje sa sobom nose pošasti oličene u multinacionalnim korporacijama deo ove tv serije okrenut je onim potpuno trivijalnim ljudskim peripetijama, poput ljubavi, zatim ko je kome otac, koga je majka lagala, ko je kome okrenuo leđa, ko se celog života krio u „klozetu“.