Yûichirô Hayashi
Kyu Hayashida, Hiroshi Seko
Japan
Japanese
9
9

Pečurke, đavoli, crni magični dim i grmalj sa reptilskom glavom. Netflix je 2020te godine izbacio prvoklasnu animu Dorohedoro, snimljenu po japanskom manga serijalu koji je ilustrovao Q Hayashida. U prvoj sezoni imamo 12 epizoda, u kojima se upoznajemo sa postapokaliptičnim svetom podeljenim na Rupu, u kojoj obitava „običan“ svet i koja je prilično sumorno mesto, i na svet čarobnjaka, koji imaju sposobnost da generišu Vrata i da uđu u Rupu, gde koriste svoju magiju nad stanovništvom, eksploatišući ga i ispunjavajući kvote za praksu.

Caiman je jedan od onih koji nisu imali sreće. Čarobnjak ga je prokleo reptilskom glavom i ostavio bez sećanja na život pre transformacije. Dodatnu misteriju čini to što unutar njega živi duh. Ali Caiman je transformacijon zadobio i jednu ključnu prednost: postao je je potpuno imun na magiju. Zajedno sa svojom najboljom prijatejicom, Nikaido, Caiman lovi čarobnjake u Rupi, tražeći onoga koji može poništiti njegovo prokletstvo i ubijajući sve ostale. Kada En, jedan od najmoćnijih čarobnjaka sazna da neko začaran ubija čarobnjake, on šalje posadu „čistača“ u Rupu, rasplamsavajući rat između dva svijeta. Ali, vremenom Caiman saznaje više o svojoj prošlosti i počinje da shvata događaje koji su doveli do njegove transformacije, dok se stvari sve više komplikuju...

Dorohedoro ima jako slojevitu priču, koja iz misterije prelazi horor, da bi se sledećeg, u japanskom stilu, pretvorila u bizarni slapstik. Klupko se polako odmotava ali kako epizode odmiču zaplet postaje kompleksniji i zagonetke se samo nižu jedna za drugom.

Osim priče, ono što Dorohedoro čini posebnim je i vizuelni stil. Crtež je šaren, intenzivan, psihodeličan i povremeno nadrealan. Ovo naglašava atmosferu i ovaj efekat je pojačan na početku i na kraju sezone, čineći da Dorohedoro bude poput putovanja u potpuno drugačiju dimenziju. Obzirom da je sledeća sezona najavljena tek za kraj 2022. godine, pre njenog gledanja biće obavezno obnavljanje gradiva.

Netflix takođe nudi i trinaestu OVA epizodu u kojoj nam Caiman, Nikaido i članovi Enove familije dopuštaju da zavirimo u njihov jeziv svet.