Chad VanGaalen - World’s Most Stressed Out Gardener [2021]

Chad VanGaalen
World’s Most Stressed Out Gardener
Sub Pop / 2021
8.0
8

Svi ljubitelji umetnosti kanadjanina Chada VanGaalena, sve jedno da li su to njegova vizuelna i animirana dela (VanGaalen je animator i režiser svih svojih video spotova) ili pak muzika koju stvara, znaju da od njegovog stvaralštva mogu da očekuju, ama baš svašta i da VanGaalen ne postavlja sebi baš nikakve granice, vezane za žanrove, formu ili stilove.

Kada je njegova muzika u pitanju, to povremeno dovodi do izvesne nekoherentnosti u albumima kao celini. Sa odličnim prethodnim „Light Informations“ iz 2017.godine, to nije bio slučaj, ali izvesnoj meri jeste sa ovogodišnjim „World’s Most Stressed Out Gardener”.

Kao i na prethodnim albumima, VanGaalen naravno, eksperimentiše sa različitim formama,žanrovima kao i sa instrumentima koje sam pravi. Pored zvučnih tekstura dobijenih uobičajenih instrumentima poput gitare, basa i bubnja, VanGaalen korisi neobične i jedinsvene instrumente poput raznih „wind chimes“-a, udaraljki od šerpi, lonaca ili instrumenta od bakarnih cevi. Sve ovo u jednom trenutku može da zvuči nadrealno magično, dok u sledećem za nijansu više uvrnuto nego što je potrebno.

„Spider Milk“ koketira sa alternativnim folkom, „Where Is It All Going?“ je izvanredna sanjiva pop balada.  „Nothing is Strange“ i „Samurai Sword“  donose uvrnuti psych pop,  „Starlight“ i „Inner Fire“  odišu mračnijom psihodeličnom krautrock atmosferom dok su „Nightwaves“ i „Nightmare Scenario“ punokrvni indie rock hitovi. „Flute Peace“ i „Plant Music“ su nešto poput kratkom instrumentalnog muzičkog intemeca  dok, takođe instrumentalna  „Earth from a Distance“ kompozicija kojoj naziv savršeno odgovara.