Fear and Loathing in Aspen
Rhino Films
Bobby Kennedy III
Bobby Kennedy III
7.0
7

Kralj Gonzo žurnalistike, neponovljivi Hanter S. Tompson, pre svog meteorskog uspona sedamdesetih godina, bio je kandidat za šerifa Pitkin okruga u Koloradu, priči koja je ovekovečena u čuvenom artiklu The Battle of Aspen.

Film nazvan Fear and Loathing n Aspen je delo unuka Bobija Kenedija (Bobija Kenedija III) i njegove supruge Amarilis Fox, i predstavlja još jedan začin u psihodeličnu biografsku čorbu pisca, čija dela i žitije ne prestaju da inspirišu autore poslednjih 40 godina, počev još od filma Where Buffalo Roam, stilske egzibicije Art Linson sa uverljivim Bilom Marejem, koji je interpretirao svog gurua sa dozom šarmantne verističke diskrecije.

Fear and Loathing n Aspen je produkciono blizak savremenim TV ostvarenjima, ali Kenedi crpi svoju energiju iz kreativnog krčaga montažnih zahvata ukombinovanih sa autentičnim narativnom voice-overima iz Gonzo dnevnika samog Tompsona, te izlomljenim kadrovima iz obilne arhive događaja koji su ujedinili republikance i demokrate, samo kako bi porazili sve ono čega su se tokom šezdesetih gnušali, a to su horde hipika i bajkera ogrezle u psihodelične droge, slobodnu ljubav, seks, razvrat, golotinju, odnosno sve ono što je plašilo tadašnje elite i establišment, i remetilo uravnilovku radničkih predgrađa.

Kenedijev film malo kasni za dokumentarnim ostvarenjem Freak Power: The Ballot or the Bomb, ali i pomenuti je samo pristojan apgrejd odličnih rekapitulacija događaja iz Aspena 1970. godine, tako da Fear and Loathing n Aspen definitivno ima svoju ciljanu grupu pratilaca, ako ni zbog čega drugog, a ono zbog sjajnog Džeja Baldžera (Jay Bugler), čiji performans tako elegantno nosi prepoznatljivu Tompsonu auru, da svaka sličnost sa arhivskim materijalom onog vremena apsolutno nije slučajna i produkt je sirovog i spontanog talenta da se bez mnogo teatralnosti isporuči visceralna bravura.