Danmarks Radio (DR), Norsk Rikskringkasting (NRK), Sveriges Television (SVT)
Maya Ilsøe (creator)
Denmark
Danish, English, Thai
8
8

Skandinavci su nas posljednjih godina nekako navikli na mračne krimi, trilerske serije o ubojstvima, istragama i sličnome tako da se ova obiteljska saga koja se protegnula na tri sezone pokazala kao pravo osvježenje. "Arvingerne" (što bi smo doslovno preveli kao "nasljednici") ili "The Legacy" (ostavština) je kvalitetna danska serija u kojoj pratimo sudbinu jedne obitelji nakon što odmah na početku umre glava iste te obitelji. Ovaj puta to nije neki patrijarh, već matrijarhinja, ekscentrična umjetnica Veronika Grønnegaard (veteranka Kirsten Olesen), uspješna i bogata kiparica i slikarica koja je iza sebe ostavila fino nasljedstvo. Umrijet će ona na početku prirodnom smrću u svojoj ruralnoj i iznimnoj vrijednoj vili krcatoj umjetninama, a njena djeca, kći galeristica Gro (Trine Dyrholm) koja je jedina bila s njom u kontaktu, ozbiljni i proračunati odvjetnik Frederik (Carsten Bjornlund) te najmlađi bonvivan i lutalica Emil (Mikkel Boe Folsgaard) kojeg će majčina smrt zateći na Tajlandu ponadat će se pravednoj podjeli naslijeđa.

No, ispostavit će se da preminula umjetnica ima još jednu vanbračnu kćer, Signe (Marie Bach Hansen) kojoj je oporučno ostavila vrijedno imanje. Kao da i bez Signe ova obitelj nije dovoljno neobična i problematična jer praktički svako dijete imala je stara s drugim muškarcem, tako i jedan od njenih bivših muževa, stari hipi Thomas (Jesper Christensen) i dalje živi u kamp kućici u sklopu imanja. Iako cijela ova priča djeluje pomalo sapuničasto jer će svi članovi ove obitelji doživljavati uspone i padove, definitivno je "Arvingerne" pametna i fina serija koja ima svoju vrijednost. Ponajviše jer su svi glavni likovi zaista sjajno izgrađeni i malo, pomalo razotkrivat će se tu komplicirani odnosi među članovima obitelji, kao i detalji iz prošlosti. Konstantne su tu trzavice među braćom i sestrama, u jednom trenutku ovaj je u dobrim odnosima s ovom pa se sve to brzo promijeni. Ili netko od njih u određenom trenutku bude na dnu i u problemima, a nakon nekog vremena on ili ona bude taj koji će biti oslonac ostalima i vući sve dalje.

S vremenom će se kuća vrijedne milijune kruna početi sve više pretvarati u prokletstvo za sve njih jer stalno će ondje biti neki kaos i događat će se ondje više loših, nego dobrih stvari. Serija koju je osmislila Maya Ilsoe, a epizode su režirali mnogi ugledni skandinavski redatelji poput Pernille August ili pak mlade nade poput May el-Toukhy (kasnije se predstavila sa sjajnom dramom "Queen of Hearts" u kojoj glavnu ulogu također ima Trine Dyrholm), donosi sjajan uvidu u živote ljudi srednjeg ili višeg srednjeg sloja danskog društva. Pomalo na tragu filmova poput "Festena" u kojem nam je izvanredni Vinterberg na dosta brutalan način prikazao sav sjaj i bijedu danske buržoazije, tako i ovdje imamo prikaz jedne disfunkcionalne obitelji. Obitelji koja je uvijek imala svoje probleme i koja nikada nije bila nešto posebno složna. Obitelji koja je djelovala kao da bi se doslovno mogla raspasti nakon iznenadne smrti majke, no obitelji koja će ipak pokušati nadići sve probleme i pokušati izgraditi odnose iako to neće biti nimalo lako.