Amazon Studios
Lawrence Trilling
David E. Kelley & Jonathan Shapiro
9.0
9

Dejvid Keli (David E. Kelley) i Džonatan Šapiro (Jonathan Shapiro) iskusni holivudski lisci, stoje iza kapitalnog Amazonovog serijala, isto tako pompeznog i krajnje sugestivnog naslova, Goliath.

U ovom slučaju Davida personifikuje Bili Bob Tornton u obliku posrnulog advokata Bilija MekBrajda, kome će se u prvom serijalu pružiti za iskupljenje u vidu prilike da ruši Borns Tech korporaciju, evidentno odgovornu za sumnjivi incident na obalama Pacifika, što će biti ujedno i šansa za obračun sa svojom bivšom firmom, koja brani golijatsku korporaciju.

Druga sezona pravi značajan narativni diskurs, kada Šapiro i Keli počinju da eksperimentišu sa stilskim metodama, koje su im bile nedostupne u prvoj sezoni usled prilično sterilnog i konvencionalnog zapleta, pa tako dobijamo slobodnije tretiranje kompleksnih međuljudskih odnosa, celokupnu prljavštinu političkih i građevinskih elita, i njihovu spregu sa meksičkim narko-kartelima...

Sve vreme Bilija MekBrajda kroz njegovo lucidno i često samouništavajuće putešestvije, prate verni asistenti pravnica Peti Solis-Papagijan, i Britani Gold, prijateljica iz mračnih krugova.

Treća sezona napušta urbano okruženje Los Anđeles okruga, nakon propasti MekBrajdove afere sa ambicionznom latino političarkom u drugoj sezoni, i vodi nas u untrašnjost Kalifornije, gde zloupotreba sistema navodnjavanja u svrhu beslovesne proizvodnje prerađevina od badema, ima prednost u odnosu na ljudske živote i golu egzistenciju preostalog stanovništva ruralnog područja.

Treća sezona ima izuzetne performanse Denisa Kvejda i Ejmi Breneman, ali i obilje psiholedičnih izleta, i apsolutno je najneobičniji, kao i najhrabriji autorski stejtment, gde vrlo često stil ide paralelno sa supstancom pružajući i vizuelno iskustvo, što je teren na kome se Bili Bob Tornton prirodno najbolje snalazi, pa tako i njegov advokat sa naznačenim sklonostima ka bolestima zavisnosti ima i geografski prijemčiv ambijent za praktikovanje svojih đavolskih izazova.

Kada se Bili MekBrajd u četvrtoj sezoni, nakon ranjavanja i bliskog susreta sa smrću, vrati u svoj apartman na Santa Monika bulevaru, izmoreni i nemotivisani Peti i Bili, krenuće u obračun sa farmaceutskom industrijom i korporacijama za proizvodnju sumnjivih medikamenata, preko advokatske firme u kojoj sada radi Solis-Papagijan.

Tematski reset na prvu sezonu u fokus vraća MekBrajdove stare ’pajtose’ iz Kuperman-MekBrajd firme, ali je negde narativni vrtlog oko sukoba braće Zax, koje portretišu Brus Dern i Dž.K. Simons, i njihovog konačnog obračuna u sudnici... pa ipak, courtroom drama efekat biva neutralisan pristojnom dramatizacijom i tonskom pastelizacijom San Franciska i njegovih ulica i blokova.

Goliath je jedna potentna tvorevina iskusne ekipe autora i glumaca, čiji je tempo, ali pre svega ukupan ton prilagođen ljubiteljima dobre drame, one koja se ne plaši da izaziva moral, prikaže tamne strane društva, a da se pritom ne izgubi osećaj za neophodnu stilizaciju, kako bi turobne životne priče bile sineasitički prihvatljive.