Lin-Manuel Miranda
Steven Levenson
8.5
8

Lin-Manuel Miranda, autor mjuzikla Hamilton, napravio je dostojan omaž svom pokojnom kolegi Džonatanu Larsonu (Johnatan Larson) kroz biopik nazvan Tick, tick... Boom!

Sam biopik je konceptualno fragmentarno ostvarenje u kome dominiraju muzičke i istorijske sekvence, koje neminovno vode kao tragičnoj sudbini apostrofiranoj u voice-over naraciji na početku filma.

Larson je u filmu, a vrlo verovatno i u privatnom životu, prilično nepouzdana osoba često nedostojna sažaljenja, što velika većina genijalnih umetnika i jeste, a ovaj aspekt Miranda neutrališe njegovim tugaljivim i plačljivim ispadima, neverovatnom iskrenošću i prijateljima, mahom iz gej zajednice, prema kojima ima gotovo uvek otvorene odnose i čistu savest.

Kao i svaki mjuzikl Tick tick... Boom! sadrži obilje neobičnih igranih sekvenci pokrivenih izuzetnim stihovima i razigranim melodijama, koje su (korišćene u mjuziklima Rent i Superbia) imale krucijalan uticaj na žanrovski diskurs, ali i narativni kontekst modernog Brodveja, učinivši tako Larsona kao autora besmrtnim.

Film ne definiše najjasnije njegovo seksualno opredeljenje, što je i nebitno, jer njegova posvećenost radu i umetnosti utiče na njegove odnose sa ljubavnim partnerima, kao i ostalim prijateljima, čineći ovu muzičku dramu gotovo patetičnom, ne u pežorativnom smislu, jer se Miranda trudi da artistčku patetiku inputira u širi kontekst i odvoji dela i nasleđe od emocija, te apostrofira borbu umetnika za kakav takav status, bez kompromitovanja dela i bolnih kompromisa... Larson je platio veliku žrtvu, a Mirandin film je taman onoliko artističan, da sačuva dostojanstvo umetnika, a i na pristojan način reprezentuje umetnost.