Joachim Trier
Joachim Trier & Eskil Vogt
Norway/France/Sweden/Denmark
Norwegian
9.0
9

Iako je u prošlosti imao značajna filmska dostignuća, vodeći norveški autori Joakim Trir (Joachim Trier), tek sa mračnom, romantičnom dramom The Worst Person in the World dostiže pun potencijal svog talenta.

Uistinu, Trirov film jeste s punim pravom stekao simpatije i publike i kritike u Kanu, i dok je Triru doneo samo nominaciju za Zlatnu palmu, njegova curica koja personifikuje ’najgoru osobu na svetu’, Renate Reinsve, ponela je nagradu za najbolju glumicu festivala, ali daleko da je The Worst Person in the World samo jedna ozbiljna karakterna studija i poligon za vrhunske performanse, već se radi o multislojnoj drami u kojoj dominiraju dovitljiva stilska rešenja, koja ovoj uobičajenoj ljubavnoj priči daju potpuno svežu dimenzionu crtu.

Trir poentira na više načina...

Poslednji deo Oslo trilogije, koju je Trir započeo sa pristojnim omažom Trifou Reprise još 2006. godine, nastavio odličnom adaptacijom novele Isplamsavanje Pjera la Rošela nazvanu Oslo, August 31st, koju je inače pre njega već filmizovao Lui Mal sa The Fire Within, Trir kao autor završava trećim delom i čini da je tek sa The Worst Person in the World pronašao ritam koji potražuje moderni evropski art film.

Iako film počinje konvencionalno, opisujući nam seksualne i fakultetsko-poslovno tranzicione avanture glavne junakinje, autor ubrzo pravi diskurs ka studioznijoj analizi ljubavne veze i konsekvenci koje nosi sazrevanje, iskustvo i aspiracije partnera, pa podeljeno po poglavljima pratimo i komične i tragikomične sekvence iz života, koje vode ka finalu izrađenom u maniru najboljih sineasta, gde junakinja utočište pronalazi u prihvatanju sudbine i činjenice da je ona samo delić lanca u neprekidnom životnom ciklusu, te da posledice njenih postupaka postaju samo njeno breme sa kojim mora da živi.