Natalya Vorozhbit
Natalya Vorozhbit, Natalya Vorozhbit
Ukrajina
Ukrajinski, Ruski
7.0
7

Odmah na početku napomena - pogledao sam ovaj film prije nekoliko mjeseci, kad sam i napisao recenziju. Bilo je to prije no što je itko mogao pomisliti da bi se u Ukrajini mogao dogoditi ovakav stravični rat, no već nakon 2014. godine ukrajinska kinematografija intenzivno se počela baviti konstantnim konfliktom sa susjednom Rusijom i dobar dio tih filmova događao se u Donbasu.

Iznimka nije ni drama koju je prema vlastitoj drami snimila redateljska debitantica Natalija Vorožbit. Iako su "Loše ceste" bio prvi film koji je režirala, napisala je ona već dosta scenarija za filmove i režije, a ova mračna i na trenutke šokantno realistična drama sastoji se od četiri tek u nekim minimalnim detaljima povezane priče.

I prava je šteta što su te priče kvalitetom dosta neujednačene te su prva i posljednja priča odlične, dok su ove dvije u sredini ipak puno slabije. Posebno je mučna i turobna treća i najduža priča o ruskom dobrovoljcu i ukrajinskoj novinarki koju je ovaj zarobio. Prva o pijanom ravnatelju škole koji je na kontrolni punkt stigao bez papira i posljednja o ženi iz grada koja je slučajno u selu pregazila kokoš čak su i rubno komične, crnohumorne. Zajednički bi se "Bad Roads" mogao opisati kao film o ljudima koji su negdje zalutali i našli se na krivom mjestu u krivo vrijeme, kao što je svim pričama zajedničko da opisuje pojedince i društvo potpuno uništene ratom.

Sve tu djeluje tako hladno, bezdušno i nema tu nekog ni minimalnog svjetla na kraju tunela, gotovo pa postapokaliptično. Čini mi se kao da je uzor za ovaj film bio Sergej Loznica sa svojom dokudramom "Donbass" jer i ovdje se radnja odvija u tom nestabilnom i nemirnom području, a sve djeluje užasavajuće stvarno i realistično. Premijerno je "Bad Roads" prikazan na tjednu kritike u Veneciji i imao je film potom lijep festivalski život, a u izboru za najbolji ukrajinski film godine imao je čak 15 nominacija te odnio pet nagrada (među njima i za najbolji scenarij, dok je Vorožbit izabrana za otkriće godine). Bio je ovaj film i ukrajinski kandidat za Oscara, a kad se sve uzme u obzir bilo je to sasvim ok.