Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe in You [2022]

Big Thief
Dragon New Warm Mountain I Believe in You
4AD / 2022
9.3
10

Big Thief su nakon odličnog debi albuma “Masterpiece” (2016) za ovi šest godina, i 5 albuma, računajući ovogodišnji “Dragon New Warm Mountain I Believe in You” sebe etablirali, ne samo kao jedan od najuzbudljivijih i najzanimljivih bendova na nezavisnoj sceni, već se za njih može reći da su svojevrstan muzički fenomen. Objaviti 5 fantastičnih albuma za 6 godina, je nešto što je malo kome pošlo za rukom.

Nakon “Capacity” (2017), “Two Hands" i “U.F.O.F.” oba objavljena 2019.godine usledila je najduža pauza bez turneja nakon prvog albuma. To vreme bend je iskoristio za stalno komponovanje i stvaranje muzike, te su u četiri odvojene sesije, u studijima na severu države, Njujork, Topanga kanjonu u Kaliforniji, Stenovitim planinama i Tusonu, sa 4 različita inženjera snimili 45 pesama, od kojih je 20 našlo mesta na “Dragon New Warm Mountain I Believe in You”. Broj snimljenih pesama samo za ovaj album je podatak koji pokazuje izuzetnu kreativnost i talenat ovo 4 muzičara, ali pre sve a pevačice i frontwoman benda Adrianne Lenker, koja je uzgred u pauzi između albuma benda objavila i svoja dva, veoma dobra, solo albuma. Takođe su gitarista Buck Meek i bubnjar James Krivchenia (koji je i producent ovog albuma) objavili svoje solo albume prethodnih godina.

Kao i svi prethodni i ovaj album donosi neke nove muzičke elemente, što odražava hrabrost benda ali i uživanje u muzučkom ekspreimentisanju. Snimanje na četiri različite lokacije  itekako se odrazilo na šaroliku i živopisnu atmosferu pesama na albumu, te imamo pesme koje naginju ka čistoj akustičnoj folk muzici, poput “Sparrow”, “Change”, “Dried Roses” koje odišu melanholijom šumovitih predela severnih i planinskih delova amerike, zatim psihodeličnog dream popa poput naslovne numere ili “Flower of Blood”, koje u sebi nose duh Kalifornije, pa do prašnjave, pustinjske amerikane kojom zrači “Red Moon”. Ali pre svega, ceo album, čak i u onim najsetnijim trenucima, zrači jednom veoma svetlom i pozitivnom atmosferom.

Big Thief i na ovom albumu imaju pesme koji su favoriti na prvo slušanje, poput indie folk “Certainty”, “Little Things” u kojoj Buck Meek aboslutno blista svojom gitarskom linijom, melanholične indie folk/rock “No Reason” i tople i setne “Simulation Swarm” koji se šetaju po granicama zvuka koji je bend utvrdio u najboljim momentima odličnih prethodnih albuma.