Wilco - Cruel Country [2022]

Wilco
Cruel Country
dBpm Records / 2022
9.0
9

Već godinama je potpuno jasno da su Wilco veliki bend. Naravno, nekom će se neki albumi dopadati više od drugih, to je poptuno subjektivna stvar. Ali očigledno je da Wilco ne ume da snimi loš album. To njihov izvanredni dvanaesti album „Cruel Country“ itekako dokazuje.

Cruel Country“  je sa svojih 21 pesama i 77 minuta, drugi dupli album u karijeri benda nakon albuma „Being There“ iz 1996. godine.  Što zbog svog prvog benda Uncle Tupelo, ali i zbog prva dva albuma  „A.M.“ i „Being There“, i Tweedy i Wilco su zadobili epitet alt-country muzičara, koji ih prati tokom čitave karijere, iako albumi ostavljaju potpuno drugačiji utisak.

Wilco nikada nisu želi da sebe ograničavaju muzičkim žanrovima te su kroz tri decenije karijere i dvanaest albuma uspešno ekperimentisali sa pop rockom, krautrockom, amerikanom, roots rockom 70ih, folk-rockom pa čak i sunčanim psihodeličnim popom, što je samo učvrstilo status jednog od najboljih bendova današnjice.

Cruel Country“ je bend snimao uživo, u svom studiju, što daje neku toplu energiju pesmama. Ono što se odmah od po;etka i pesama „I Am My Mother“ i „Cruel Country“ može čuti je, da su se Wilco vratili svojim country korenima.  Ove dve pesme upravo zvuče kao da ste, nakon dugo izgnanstva, konačno vratili svom domu.  Folk country atmosferu pojačava izuzetna i neodoljivo setna steel gitara Nels Clinea, koje se provlači kroz ceo album, što je mene lično itekako obradovalo, jer moj stav je da steel gitare nikad ne može da bude previše.

Iako je ovo album koji je najbliži country zvuku koji su Wilco snimili u poslednjih dvadeset odina, to ni najmanje nije onaj alt country sa početka karijere. Zvuk je itakako obogaćen muzičkim uticajima i stilovima koje su Wilco posećivali tokom svoje karijere. Predivne „Hints“ i „Hearts Hard to Find“ donose prelepre pop melodije upakovane u alternativni/folk rock. „Ambulance“ i „The Unverse“ su lagane, akustične, sa savršenim gitarskim melodijama.  „Falling Apart (Right Now)“ i „A Lifetime to Find“ su dinamičnije i naginju honky tonk zvuku, „Tonight's the Day“ i „Mystery Binds“ donose malo mističniju, zagasitiju atmosferu.