Where the Crawdads Sing
Columbia / 2022
Olivia Newman
Delia Owens, Lucy Alibar
7.5
7

Istoimeni roman Delie Owens objavljen u jesen 2018. po kojem je snimljen film jedno je od najprodavanijih književnih djela posljednjih godina. Do srpnja 2022. prodano je čak 15 milijuna primjeraka knjige "When the Crawdads Sing" i jasno da je bilo samo pitanje vremena kada će doživjeti filmsku adaptaciju.

I naravno da kad je riječ o tako popularnoj knjizi u Americi i da je film imao priličan uspjeh zaradivši gotovo 118 milijuna dolara na budžet od 24 milijuna, a scenarij je napisala Lucy Alibar koja već ima iskustva s filmovima smještenim u močvarne predjele američkog juga. Zajedno s Benhom Zeitlinom napisala je ona hvaljeni "Beasts of the Southern Wild", a dok se ondje radnja odvijala u Louisiani nakon uragana i poplave, radnja je ovdje smještena u močvarne predjele Sjeverne Karoline.

Priča tu kreće 1969. godine kada dva dječaka pronađu tijelo popularnog lokalnog igrača američkog nogometa Chasea Andrewsa (Harris Dickinson). Iako se čini da je riječ o nesretnom slučaju i da je mladić pao s vatrogasne osmatračnice, policija će ipak privesti djevojku koja sama živi u močvari, na rubu civilizacije i odbačenu od društva Kyu (Britanka Daisy Edgar - Jones koja se počela probijati nakon odlične uloge u irskoj seriji "Normal People").

Odmah će ona završiti u istražnom zatvoru pod optužbom da je ubila mladića s kojom je bila u tajnoj vezi, a njene obrane će se prihvatiti lokalni odvjetnik Tom Milton (David Strathairn). I tako ćemo do kraja pratiti dvije narativne linije koje će se s vremenom spojiti. U jednoj u sadašnjosti bit će "When the Crawdads Sing" sudska drama - triler, dok u drugoj pratimo životnu priču djevojke otkako ju je napustila obitelj još dok je bila djevojčica kada je sama ostala živjeti u kućici u močvari.

I snimljen je ovaj film u pomalo staromodnom stilu, na tragu klasičnog američkog filma, a iako nisam i ne namjeravam čitati ovu knjigu, očigledno je da danas zaista sve i svašta može zaslužiti status velikog američkog romana. Najjači adut filma svakako je zanimljiva lokacija močvara američkog juga i netipični glavni lik, samotnjakinja iz močvare koju je kvalitetno utjelovila mlada Daisy.

No, kada maknemo sve to, "When the Crawdads Sing" je film prepun klišea, publici podilazeća dirljiva, emotivna limunadica koja djeluje kao egzotična varijacija na temu "Ubiti pticu rugalicu" Harper Lee i sličnih djela iz pedesetih i šezdesetih.

Očekivano je to dirljivo, emotivno, na kraju i solidno izvedeno, no baš kao što je vjerojatno slučaj da smo već odavno odgledali nešto što bi se moglo nazvati velikim američkim filmom, čini mi se da je slična situacija i s velikim američkim romanom i sve se tu, nažalost, svodi na reciklažu reciklaže.

Recenzija filam preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost