Emily the Criminal
Universal Pictures / 2022
John Patton Ford
John Patton Ford
8.5
8

Emily (Aubrey Plaza) je prava antijunakinja današnjeg vremena. Žena od tridesetak godina koja je do grla u dugovima te se i dalje bori s otplatom studentskog kredita, dobrim dijelom i jer ima presudu za vožnju pod utjecajem iz mladosti zbog čega ne može dobiti neki bolje plaćeni posao. Zbog problema sa zakonom u mladosti nije ona uspjela ni završiti fakultet grafičkog dizajna te preživljava ona sada u Los Angelesu radeći slabo plaćene poslove kao što je dostava hrane i to bez zaposlenja i ikakvih radničkih prava kao svojevrsni podizvođač tipa Glova ili onih drugih. Odmah u uvodnoj sceni vidimo da njeni razgovori za neki stalniji i bolje plaćen posao odlaze kvragu kada se potencijalni poslodavac dotakne njezinog dosjea, a igrom slučaja kolega s posla uputit će je na mutni posao koji jamči zaradu od 200 dolara po satu.

I malo, pomalo Emily će se upustiti u svijet kriminala i shvatit će da se jako dobro snalazi u njemu. Krenut će ona kao nešto što se naziva Dummy Shopper odnosno osoba koja ukradenim kreditnim karticama kupuje robu u dućanima za uhodanu prevarantsku mrežu, a potom će postati nešto ambicioznija. Bio je "Emily the Criminal" debitantski film Johna Pattona Forda kojim se ovaj mladi američki filmaš predstavio u Sundanceu, a ovaj uzbudljivi, dinamični i iznenađujuće kvalitetni krimić - triler donosi nevjerojatno ciničnu slike današnje Amerike, te čuvene zemlje prilika i ostvarenja snova.

Naravno da je ta bajka o američkom snu odavno prevaziđena, uostalom ostvarenje snova i uspjeh od početaka i nije bio predviđen za sve, a Ford je snimio film koji sjajno prikazuje kako danas izgleda ta više američka noćna mora, nego američki san. Bila je uloga Emily i vjerojatno najbolja do sada za Plazu koju smo do sada uglavnom gledali u nekim bezveznim romantičnim komedijama i filmovima za tinejdžere, a ovdje je perfektna kao svojevrsni simbol svoje generacije i osoba kojoj jednostavno nije bilo moguće da joj se ostvare njeni snovi.

I kad već nije bilo moguće da uspije u nekom legalnom poslu, pronaći će se ona u kriminalu, kartičnim prijevarama, a "Emily the Criminal" donosi sjajan uvid u taj polusvijet. U trenucima kad ona već počinje odlično zarađivati putem kriminala, najbolja prijateljica dogovorit će joj razgovor za posao u nekoj modernoj hipsterskoj kompaniji u kojoj i sama radi. No, razgovor za posao pretvorit će se u potpunu katastrofu kad Emily shvati da joj šefica uopće ne nudi posao, već nekoliko mjeseci stažiranja, neplaćenog internshipa pa će tek nakon toga vidjeti hoće li je zaposliti za stalno ili će naći novu budalu koja će raditi za nju besplatno. Ta fantastična scena možda je i najbolja u cijelom ovom izvanrednom, modernom krimiću i pokazuje tu današnju zamku.