Marv Studios / AMC+ / 2021
Camille Griffin
Camille Griffin
UK
6.5
8

Veliku većinu filmskog sranja obično uspješno eskiviram, no tu i tamo u poneko i ugazim. Ovo je jedno od tih groznih, proljevastih filmskih govanaca koje bih volio da sam zaobišao, no vjerojatno i iz nekog mazohizma pogledao sam "Silent Night" do kraja. Zanimalo me kako će se ova glupa priča s plejadom iritantnih i stereotipnih likova rasplesti, a rasplela se onako kako sam i pretpostavljao. Glupo. Nomimalno je ovo neka kombinacija crne komedije, survivalističkog filma, filma katastrofe, drame, navodno i horora. No, ovdje nema ništa smiješnog i duhovitog, posebno ne dramatičnog, a dugometražna debitantica Camille Griffin nabacala je tu svega i svačega.

Kreće to gotovo kao ona tipična bljutava britanska blagdanska romantična komedija. Tim više jer je tu Keira Knighteley koja se pojavljuje valjda u svakoj toj ljigi od filma. Nell (Knighteley) i njen muž Simon (Matthew Goode) kao i svakog Božića organiziraju zajedničko druženje s obitelji i prijateljima.

Dok stiže u njihovu krasnu i raskošnu kuću na osamu cijela plejada bezveznjaka, polako shvaćamo da nije to obična proslava i da je nešto drukčije u odnosu na prethodne godine. Itekako različita jer smak svijeta samo što nije stigao i ogromni, otrovni oblak bliži se Brtaniji i svi stanovnici od vlasti su dobili tabletu koja im jamči bezbolnu smrt za razliku od patnje koju im možebitno donosi ta otrovna para od koje se ne može pobjeći.

I svi se u početku ponašaju kao da je sve normalno. Svađaju se, ogovaraju jedni druge, pijuckaju. Tu su i razmaženi klinci koji se međusobno ne podnose. U jednom trenutku mi se činilo da će to biti još jedan remake talijanske uspješnice "Potpuni stranci", a onda postaje jasno što se zbiva. I dok su svi bespogovorno odlučili sami sebe eutanazirati tabletom, jedini koji je protiv takve opcije je Nellin i Simonov sin Art (klinac iz Jojo Rabbita). Kad gledatelj shvati što je posrijedi, ostatak filma će proteći u patetici, međusobnom opraštanju, priznavanju raznih tajni koje su skrivali jedni od drugih, mudrovanju, cmizdrenju, hinjenoj dobroti. Jednom kada dođe trenutak da se počnu gutati pilule, osjetio sam nevjerojatno olakšanje jer sam shvatio da se ovaj filmski udav bliži kraju, a i finalno iznenađenje koje nam je pripremljeno, zapravo je posve očekivano.