The Greatest Beer Run Ever
Skydance Media / Apple Studios / 2022
Peter Farrelly
Peter Farrelly, Brian Hayes Currie, Pete Jones
8.0
8

Nakon što je prilično iznenađujuće odnio Oscara za originalni scenarij i najbolji film s "Green Book", Peter Farrelly sličnu feel-good, pomalo moralizatorsku i rubno populističku formulu odlučio je primijeniti i na sljedeći film. I opet je to, barem, kad sam ja u pitanju, profunkcioniralo i premda je američka kritika sasjekla "The Greatest Beer Run Ever", ova pustolovno - ratna humorna drama rijetko je zabavan film motiviran stvarnim ljudima i stvarnim događajima. Priča koja stoji iza ovog filma potpuno je nevjerojatna i nestvarna, a iako možda sam naziv filma djeluje nespretno, bilo je to iznad očekivanja, zabavno, simpatično sa snažnom antiratnom porukom.

Vrijeme i mjesto radnje su njujorška četvrt Inwood na Manhattanu potkraj 1967. godine gdje se u lokalnom pubu koji vodi veteran II svjetskog rata i onaj tipični, stari američki patriot zvani Pukovnik (Bill Murray) okuplja cijela ekipa iz kvarta, no neki od članova društva u međuvremenu su završili u Vijetnamu gdje su se uglavnom dobrovoljno prijavili. Slušajući priče o slavnim danima i borbi za slobodu i pravdu veterana Drugog svjetskog rata i njih je mnoge ponijelo i odlučili su otići u rat za koji danas znamo da je bio sve samo ne pravedan, oslobađajući i nužan.

I sama Amerika već je podijeljena. Dok polovica ljudi i dalje podržava američku intervenciju u Vijetnamu koja je još u relativno ranoj fazi, druga polovica prosvjeduje i traži povlačenje iz tog nepotrebnog rata. U prvoj polovici je i John Chickie Donahue (Zac Efron), mladić koji noći provodi po birtijama i spava do popodneva na užas svojih roditelja dok je njegova sestra Christine u drugoj polovici. Chickie se očito nije imao petlje sam prijaviti u vojsku, no podržava on američku intervenciju vjerujući da se bore za pravu stvar, a kada jednog dana sazna da je jedan član njihove ekipe poginuo u Vijetnamu, doći će na prilično blesavu ideju kako pružiti podršku svojim prijateljima.

Priča da će odnijeti američko pivo svim prijateljima iz kvarta koji se bore u Vijetnamu krenut će pomalo kao jedna od onih birtijaških zajebancija na petoj, šestoj rundi. No, kada se po četvrti pročuje što Chickie planira, shvatit će ova tipična gradska ljenčina i snalažljivi zajebant da više nema nazad. I zaputit će se Chickie tako u valjda najdužu dostavu limenki piva u ljudskoj povijesti, a pretvorit će se to u totalno ludu, zabavnu i iznimno dinamičnu avanturu. Iako je svjestan da je u Vijetnamu rat, Chickieju zapravo i nije jasno što se to ondje događa i kako to izgleda taj uglavnom gerilski obračun. Ipak, vrlo brzo on će iz prve ruke vidjeti i shvatiti što se zaista ondje zbiva te uvidjeti da je njegova sestra dobrim dijelom bila u pravu te da se politička propaganda koja dolazi do njih u Americi bitno razlikuje od stvarnosti.

"Nisam baš siguran da ovaj puta spašavamo svijet", zaključit će nakon nekog vremena Chickie koji će se u Saigonu povezati i sa stranim novinarima, među kojima i Arthurom Oatesom (Russell Crowe je iz filma u film sve deblji) i shvatit će da je situacija ondje katastrofalna. Iako je malo teško povjerovati da se sve to baš tako odvilo u stvarnosti i zasigurno je dio ove pivske avanture otkrivenja dramatiziran, bio je "The Greatest Beer Run Ever" zabavan i uzbudljiv film. Film koji sasvim sigurno neće ponoviti uspjeh "Zelene knjige" kad su u pitanju nagrade, no svejedno je to film itekako vrijedan gledanja.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost