Dead for a Dollar
Myriad Pictures / 2022
Walter Hill
Matt Harris, Walter Hill
5.0
5

Walter Hill bio je jedan od junaka mog djetinjstva i prije nego što sam to uopće znao. Njegovi "Ratnici podzemlja" vrtjeli su se gotovo svakodnevno na VHS-u kad sam imao 10 ili 12 godina i razlog su zašto smo kao klinci svi poželjeli osnovati vlastite bande. Potom se pojavila i "Južnjačka utjeha" koju sam također pogledao bezbroj puta u tim formativnim godinama. Čak i u devedesetima je imao Hill svjetlih trenutaka sa solidnim akcićima i westernima kao što su "Last Man Standing", "Geronimo", "Wild Bill" ili "Trespass", no novi milenij za ovog velikana nije donio ništa dobroga ako izuzmemo režiju pilot epizode kultne western serije "Deadwood".

Nakon kriminalno loših "Bullet to the Head" i "The Assignment" koje je snimio u proteklom desetljeću, činilo se da je njegova karijera gotova, no nekoliko mjeseci nakon što je proslavio 80. rođendan pojavio se on s novim filmom.

Još jednim westernom u kojem je okupljena iznimno kvalitetna glumačka ekipa koju predvode Christoph Waltz, Willem Dafoe i Rachel Brosnahan, no ni oni nisu uspjeli spasiti ovaj staromodni i dosadni kaubojac čija je radnja smještena na sami kraj 19. stoljeća. Nažalost, izgleda da su godine učinile svoje i stari Walter je potpuno zahrđao te je "Dead for a Dollar" ne samo film lišen dinamike, već je i priča dosadna i činilo mi se to na razini nekog televizijskog filma.

Waltza i dalje najbolje pamtimo po Oscarom nagrađenim ulogama u Tarantinovim "Nemilosrdnim gadovima" i "Djangu", a sada se opet on vratio na Divlji zapad, no za razliku od prethodna dva genijalna filma, ovdje nažalost i nije imao sa čime raditi. On je lovac na ucjene Max Borlund, a njega je angažirao biznismen čija je suprugu Rachel (Brosnahan) navodno oteo crni vojnik. Ispostavit će se da trofejnu ženicu Rachel nitko nije oteo, već je ona s dezerterom Elijahom (Brandon Scott) svojevoljno pobjegla u Meksiko pošto je mužić bio nasilan prema njoj i zaljubila se u mladog crnog vojnika.

Osim što će morati pronaći odbjeglu suprugu, Borlundu će se u Meksiku na putu naći i tamošnji warlord Tiberio (Benjamin Bratt) te njegov zakleti neprijatelj, kockar i ubojica kojeg je nekoć pospremio u zatvor Joe Cribbens (Dafoe). On je upravo izašao na slobodu i planira se osvetiti Borlundu, a svi oni suočit će se u Meksiku u ovom sporovoznom i staromodnom westernu snimljenim nekom pustinjskom, sivom paletom boja.