Andrew Bird - Inside Problems [2022]

Andrew Bird
Inside Problems
Loma Vista Recordings / 2022
8.9
9

Muzika koju Andrew Bird stvara već tridest godina poseduje prefinjen šarm, jedinstvenu lepotu i u svemu, snažan, autentičan umetnički pečat autora. Njegov 13 studijski solo album  „Inside Problems“ , ne računajući božićni "Hark!", par instrumentalnih i onih koje je radio sa drugim muzičarima, po svom kvalitetu ne razliku je puno od svojih prethodnika, što znači da je Bird još jednom snimio veoma dobar album.

Birdova muzika je prepuna filigrantski stvorenih muzičkih ornamenata sačinjenih od slojeva gitara, klavijatura, upečatljive ritam sekcije i povrh svega jedinstvene violine, savršenih melodija zviždanjem i njegovog toplog, mekanog vokala donosi savršene vokalne harmonije. Ukratno rečeno, Birdova muzika ima sve što se očekuje od jednog odličnog indie pop benda i još više od toga, prošarana je brojnim drugim žanrovima od folka, countryja, americane, rocka, džeza pa sve do klasične muzike.  Povrh svega dodajte Birdove veoma inteligentne, sugestivne, često cinične stihove i ako ste onaj zagriženi ljubitelj muzike, možete se  smatrati srećnim da ste savremenici jednog izuzetnog umetnika.

Na prethodnom albumu „My Finest Work Yet” Bird se osvrnuo na sve socijalne pobune i problem koje su ekplodirale krajem prošle decenije. “Inside Problems”, kao što se može zaključiti na osnovu naziva, okrenut je onim dubokim, skrivenim unutrašnjim problemim, problemima uma i srca. Možda je to sve to odraz prethodnih nekoliko godina, kada smo svi mi, zatvoreni u četiri zida, sami sa sobom, bez mogućnosti bežanja, dobro morali da pogledamo sami sebe.

Sama muzika,  neodoljivo šarmantna, sa lepim melodijama koje preplave onim predivnim osećanjem kada muzika ujedno čini da ste srećni, poletni i setni u isto vreme, savršeno leži uz stihove, koji nikada nisu mračni ili depresivni, već samo ozbiljni, povremeno ironični, pronicljivi i posvećeni svakodnevnim problemima koje muče običnog čoveka, usamljost, emotivne veze bez budućnosti, zavisnost od tehnologije i još koječega, samim tim govore o problemima koji muče gotovo svakog u modernom društvu.

“Underlands” koja otvara album je pesma za kakve je Bird pravi majstor, muzički slojevita, jazzy gitara, gudački aranžmani, predivni prateći vokali, soul/funk ritam sekcija, neodoljivo Birdovo zviždanje uz naravno perfekte vokalne harmonije.