Glass Onion: A Knives Out Mystery
Netflix / 2022
Rian Johnson
Rian Johnson
8.0
8

Tri godine nakon nevjerojatno zabavne i majstorski osmišljene parodije na klasične whodunit, murder - mystery filmove "Knives Out", Rian Johnson (Brick, Ratovi zvijezda) donosi nam nove avanture najboljeg svjetskog privatnog istražitelja, ekscentričnog Benoita Blanca u izvedbi Daniela Craiga koji se opet dobro zafrkava i na vlastiti račun odnosno na svoju najpoznatiju ulogu tajnog agenta Jamesa Bonda. "Glass Onion: A Knives Out Mystery" opet je nakrcan brojnim poznatim licima i opet je to nevjerojatno zabavan i majstorski osmišljen pa i režiran film, dinamična krimi komedija u kojoj se Johnson zafrkava i na račun lockdowna za vrijeme pandemije covida, na energetske tranzicije, ali i na račun bahatih elonmuskovskih tech-milijardera.

Potpuno je očito da je upravo Elon Musk bio inspiracija za lik Milesa Brona (Edward Norton), njujorškog milijardera, vlasnika tehnološke kompanije Alpha koji upravo planira predstaviti alternativno gorivo bazirano na vodiku iako ono još nije do kraja testirano. Bron je na svom otoku u Grčkoj tim povodom odlučio organizirati murder-mystery party na koji je pozvao sve svoje najbliže prijatelje i suradnike, a igrom slučaja ondje je završio i gospodin Blanc. Odvija se to za vrijeme pandemije i karantene, a na otok su tako stigli njegov glavni znanstvenik Lionel Toussant (Leslie Odom), guvernerka iz Connecticuta Claire Debella (Kathryn Hahn), kontroverzna modna dizajnerica Birdie Jay (Kate Hudson), youtobe influencer Duke Cody (Dave Bautista), ali i suosnivačica Alphe Cassandra Brand (Janelle Monae) s kojom nitko nije u kontaktu godinama otkako ju je Bron izgurao iz tvrtke.

I premda je druženje na otoku bilo zamišljeno kao igra, jasno da će netko od ekipe koja sebe naziva "The Distruptors" završiti mrtav, a igra će se pretvoriti u stvarnu istragu ubojstva. I baš kao što sam naziv filma sugerira, poput glavice luka polako će se tu odmotavati slojevi i sve će voditi prema njegovom središtu koje je, shvatit ćemo, od samog početka kristalno jasno inspektoru Blancu. Naravno da mi to ne možemo znati, no ponovno je Johnson izvanredno zamotao, potom i odmotao jedan vrhunski i nevjerojatno zabavni filmski složenac kojem se na kraju ne može prigovoriti da nije dobro mislio na sve detalje i krakove priče, karakterizacije likova i njihove motivacije.

U odnosu na sjajni prvi dio, "Glass Onion" je ipak za nijansu slabiji, no svejedno je to holivudski blockbuster kakvog ću uvijek sa zadovoljstvom pogledati. Ujedno je to i izvanredna društvena satira, koja možda gađa istu metu koju se već ove godine u "Triangle of Sadness" gađali Šveđanin Ruben Östlund i u "The Menu" Mark Mylod, no ponovno je to tako dobro osmišljeno i izvedeno da je pravi užitak to gledati. Očito je da se i svi ti poznati glumci jako dobro zabavljaju u ovoj slagalici koja se fino i polako odmotava i koja u svoj toj zafrkanciji ujedno izvrsno prikazuje kako izgleda svijet tih najbogatijih koji su potpuno izgubili svaki doticaj s realnosti i ne vjeruju nikome pa ni onima koji su im bili najbliži u nekim normalnim vremenima.

Jednim dijelom i s razlogom jer nije to više prijateljstvo, već jednom kad se prijeđe neka granica, bit će da se to uvijek mora pretvoriti u svojevrsni transakcijski odnos. I dok ti hiperbogati na ljude oko sebe uvijek gledaju na nekoga koji od njih nešto želi i traži, a dijelom i nisu potpuno u krivu, ovi druge se prema tim bogatima odnose tako podložno, ulizivački i nadaju se nekim mrvicama sa stola. Pokazuje odlično "Glass Onion" da jednom kada se netko dokopa takvog suludog i neprirodnog bogatstva, više jednostavno nije sposoban za normalne odnose s ljudima te ponašanje nekoć najbližih kojima je možda i vjerovao, sada gledao kao ugrozu i opasnost.

Recenzija tv serije preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.