Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord
TaleWorlds Entertainment / 2022
9.0
9

Ja za sebe znam da mogu biti veoma površan ili plitak, posebno u situacijama kada ocenjujem nešto „na osnovu korica“. „Korice“ umeju biti važne za onaj prvi utisak, da li nečemu ili nekome uopše dati šansu i zagrebati malo ispod površine, a onda ocenjivati dalje.

Video igre su veoma visoko u toj kategoriji ocenjivanja na osnovu prvog vizuelnog utiska.I dalje veoma često ne želim ni pokušati sa igrom u kojoj grafika nije bar podnošljiva po nekim mojim standardima. Jedna od takvih je bila i Mount & Blade. Igra je godinama dobijala odlične ocene, ali na snovu screenshot-ova videlo se da je grafički prilično tanka te sam je izbegavao, do izvesnog trenutka, kad nije bilo baš ničeg drugog za igranje.

Tada za samo pola sata nastalo potpuno oduševljenje igrom, jer nikada pre toga, u jednog video igri, sa tematikom srednjeg veka, niste imali tako dobre i kompleksne borbe i to još na konju. „Mounted kombat“ je davao fenomenalan osećaj. Kako je turski tim TaleWorlds Entertainment na samom početku  činilo veoma malo ljudi nije ni malo bilo neobična manjkavost u grafičkom aspektu.

Tu su tada uskočili moderi sa svih strana sveta, jer su TaleWorlds Entertainments ostavili mogućnost modovanja potpuno otvorenu, još su je i podržali na najbolji mogući način. Modovi koji su godinama izlazili, kao i dodaci od samog tima bili su neverovatni. Bilo je tu modova koji su nas, pored izmišljenog sveta baziranog na Evropi ranog srednjeg veka, vodili i u feudalni Japan, britanska ostrva u vreme vikingških osvajanja, kao i celu srednjevekovnu Evropu. Uz sve to dodajte i brdo modova koji su popravljali grafiku, dodavali gomilu stvari i šta sve čega ne. Mnogo vremena proveo sam, kako u originalnoj igri, tako i u modu gde sam kao škotski plaćenik u službi Kraljevine Poljske-Litvanije, ko nekada Marko Kraljević turke, razgonio kozake (ruse) na buljuke.

Nakon odličnog uspeha prve igre, gejmeri širom sveta željno su iščekivali novi nastavak igre, koji je konačno, nakon godina provedenih u „early access“ stadijumu dobio finalnu verziju sredinom oktobra prošle godine, pod imenom „Mount & Blade II: Bannerlord“ . Ja sam već prilično vremena proveo u „early access“ verziji te nisam odmah krenuo sa finalnom,  jer mi se činilo da nije mogla biti znatno drugačija od verzije koju sam igrao, jer je i ona delovala prilično stabilno i izgledala prilično dobro.

Razlike ima, vizuelnih posebno ali i onih u detaljima, koje neko ko provodi dosta igrajući može primetiti. Upravo je u tim „sitnim“ stvarima je često onaj činioc koji igru podiže na mnogo viši stepen.

Mount & Blade II: Bannerlord“ je smešten u isti onaj svet kao i prethodna igra, kontinet Kalradiju nekih 200 godina u prošlost u odnosu na prvu igru, nekoliko godina nakon pada Kalradijskog carstva. Istorijski period koji bi odgovarao periodu u Evropskoj istoriji je otplike pad rimskog carstva.