Mayor of Kingstown [2022]

Mayor of Kingstown
Paramount + / 2022
Hugh Dillon
6.5
6

Već je postalo gotovo nemoguće pobrojati sve serije na kojima je radio hiperproduktivni Taylor Sheridan (scenarist filmova Sicario i Sicario II, Hell or High Water). Nakon "Yellowstone" i bezbrojnih spin-offova o obitelji Dutton, on i kanadski glumac Hugh Dillon (koji i u "Yellowstone" igra manju ulogu) osmislili su nasilnu, žestoku i prilično brutalnu akcijsku seriju čija se radnja odvija u fikcionalnom gradu Kingstownu u Michiganu. Industrijski je to grad u kojem postoji čak sedam zatvora i sve se ondje vrti oko zatvorskog biznisa, a obitelj McLusky desetljećima već ondje održava krhki mir.

Mitch McLusky (Kyle Chandler) ima status Mayora, no njegovu funkciju nikako ne bismo preveli kao gradonačelnik u pravom smislu riječi. Njegova funkcija je zapravo moderiranje odnosa između raznih bandi, zatvorenika, čuvara u zatvorima, policajaca i svih ostalih zainteresiranih i zahvaljujući njima ondje vlada relativni mir. No, nakon što odmah u prvoj epizodi prve sezone ubiju Mitcha, njegov posao morat će preuzeti njegov mlađi brat Mike (Jeremy Renner), koji djeluje gotovo kao Michael Corleone. Nije on baš oduševljen što mora naslijediti obiteljski biznis i postati glava obitelji, ali vidjet ćemo da će se on itekako dobro snaći u tome.

Vidjet ćemo i da u Kingstownu praktički i ne vrijede zakoni, kao da je to na divljem zapadu ili u Africi, a ovaj pokušaj miksanja tema iz puno uspješnijih serija kao što su "Oz" i "Žica" pokazao se ne pretjerano uvjerljivim. Sve je tu pretjerano i nelogično, policajci su tu strojevi za ubijanje koji tamane sve redom, svi su korumpirani i pokvareni, a kako vrijeme prolazi, postaje to sve besmislenije i nelogičnije. Tvrdi Mike da oni ne krše zakon, već ga samo savijaju, no nakon solidnog uvoda, vrlo brzo se "Mayor of Kingstown" ispuhao i pokazao kao prilično razočaranje.

Nasilno je to i brutalno, prava testosteronska i adrenalinska akcija u kojoj se krv slijeva u hektolitrima, podjednako u zatvorima i izvan njih, a sve to djeluje repetitivno i vrti se u krug. Mike stalno ide s jednog kraja grada na drugi, u zatvore i izvan njih i pokušava izgladiti situaciju, postići dogovore davajući ustupke kriminalcima i policiji. Kad nastupi kaos u zatvorima, svo to nasilje prelijevat će se i na ulice, no najveći problem je što je sve to užasavajuće neuvjerljivo i nerealno. Siguran sam da mjesto poput ovoga ne postoji nigdje u Americi, a kako vrijeme prolazi priča je tu potpuno besmislena i teško je uopće i pretpostaviti kuda sve to vodi, ako uopće negdje vodi.