Dying Light 2: Stay Human

Dying Light 2: Stay Human
Techland / Square Enix / 2022

Nikad isam razumeo fascinaciju zombijima, vampirima i sličnim karakondžulama. Vilovnjake, patuljke, džedaje, vanzemaljce to shvatam, ali „nemrtve“ nikako. Već prilično dugo ne može glava da se digne, a da se ne naleti na film, tv seriju ili pak video igru sa zombijima. Tehnički, nisu to uvek zombiji, već su sve češće inficirani nekakvim virusima, gljivicama ili čime već. To je i osnova video igre „Dying Light 2: Stay Human“ iza koje stoji poljski studio Techland, i nastavak je njihove veoma popularne igre „Dying Light“ iz 2015. godine.

Igra je smeštena u postapokaliptični otvoreni svet, gde igrač preuzima ulogu Aidena Caldwella, čoveka  koji je zaražen virusom koji ljude pretvara u zombije (ipak postoje određene metode koje virus mogu držati pod kontrolom, tako da nećete imati priliku da budete zombi). Pred vama je jedan ogroman grad koji slobodno možete israživati, skupljati resurse (od kojih ćete kasnije praviti razne potrepštine), rešavati kvestove i tamaniti horde zombija ili raznoraznih zlikovaca uz hektolitre krvi na sve strane.

Dying Light 2: Stay Human“ je prvenstveno parkur akcioni rpg, nešto nalik serijalu Assassins Creed. Najveći deo vremena skakaćete i lomatati se po krovovima grada Villedor, koji deluje kao osrednje veliki grad u Francuskoj ili Španiji. Grad je podeljen na dve celine Stari Viledor, gde su uglavanom niže građevine sa manje više ravnim krovovima po kojima se možete kretati. Veći deo grada, onaj u koji uđete nakon podužeg prvog dela igre, je prilično drugačiji. Sam centar grada ima ogromne nebodere po kojima se takođe lomatate, po cenu opasne vrtoglavice i padanja u bezdan. Doduše padanje i ne mora biti fatalno, jer čim stignete u drugi deo grada, dobijete paraglajder te možete lagano krstariti između zgrada i paziti da ne sletite usred horde poganih inficiranih.

Borba u „Dying Light 2“ izgrađena je na temeljima uspostavljenim u prvoj igri, sa poboljšanjima i dodacima koji itekako utiču na celokupan doživljaj. Igra je iz perspektiv prvog lica i veliki naglasak naglasak je na bliskoj borbi, raznoraznim hladnim oružjem, često veoma maštovitog i sklepanog od kojekakvog otpada. Svako od oružja možete nadograditi raznim dodacima, koji mogu da prže, lede, truju ili pak pustaju elektrošokove. Za sve to morate skupljati razne resurse širom grada, dok šeme za unapređenja opreme dobijate tokom kvestova ili pljačkanjem kontejnera.