Manuel Martín Cuenca
Humberto Arenal, Alejandro Hernández, Manuel Martín Cuenca
Spain
Španski
7.0
7

Španski reditelj i scenarista Manuel Martín Cuenca napravio je šokantan triler, zasnovan na knjizi Caribal (1997) autora Humberta Arenala, a u glavnoj ulozi blista Antonio de la Torre, jedan od najboljih španskih glumaca. Film "Cannibal" neće biti za svakoga, prvo zbog svoje teme, a drugo zbog svog sporog tempa, zbog toga što mu fali napetosti i zato što je razvučen na dva sata trajanja. Opet, ne treba zaboraviti jednu stvar: Antonio de la Torre je uvek razlog za gledanje. Njegovo ime ovde je Carlos, i odmah ćemo ga upoznati.

Carlos je ćutljivi, povučeni čovek iz malog grada u Andaluziji, a već u uvodnoj sceni saznajemo da je potpuni psihopata. Carlos vodi dvostruki život: pored toga što je cenjeni krojač, on je i serijski ubica, bolesni manijak koji ubija ljude, a zatim jede njihovo meso. To meso drži uredno složeno u zamrzivaču, te ga jede kao sasvim normalan obrok, uz crno vino. Ima vikendicu u planini gde se bavi ovim gadostima (na početku vidimo ženu koja tamo leži gola na drvenom stolu, on je ubija i seče na šnicle, dok se krv sliva sa stola), a inače živi mirnim životom, te zbog toga nikom nije ni na kraj pameti da je bolesnik. Takođe, vlasnik je krojačke radnje smeštene u kući preko puta zgrade u kojoj živi, a njegova rutina će se potpuno poremetiti kada se u istu zgradu useli mlada i atraktivna maserka Alexandra.

Alexandra odmah želi da upozna Carlosa, čak mu se i, reklo bi se, nabacuje. Naravno, ona ne zna da Carlos u svojoj kući ima zamrzivač pun ljudskog mesa, i da je možda ona sledeća osoba koja će završiti tamo. Nastaviće ona da ga posećuje, ne samo u njegovoj krojačkoj radnji, nego i kod kuće, a u jednom trenutku će se čak uhvatiti za frižider, u kojem su isto paketi mesa. Iako će mu postaviti pitanje zašto ima samo meso, nije previše zabrinuta ili šokirana. Sigurno misli ono što bi i svako drugi: da je u pitanju neko meso životinjskog porekla, a nikako ljudskog.

Očigledno je da Alexandra privlači Carlosa, no on ipak uspeva da se kontroliše po tom pitanju, a pritom, čini se da nije baš vešt u komunikaciji sa ženama. Kada jednog dana Alexandra nestane, pojaviće se njena sestra blizanka Nina, koja kuca na njegova vrata, tražeći njegovu pomoć u pronalaženju njene sestre. Carlos će pristati da joj pomogne, a ona će takođe početi da ga privlači kao i njena sestra. Šta se dogodilo Alexandri? Kakav će biti odnos između Carlosa i Nine - da li će i nju ubiti i pojesti?

Za ljude u filmu, Carlos je možda čudak, usamljenik, ali svakako nije tip koji krije tako bolesnu tajnu i tip koji vodi dvostruki život. Da li je uopšte moguće prepoznati takvu osobu među ljudima? Ubistvo je za njega samo još jedna stvar koju treba uklopiti u raspored koji uključuje odlaske u perionicu automobila, sastanke sa potencijalnim mušterijama i sastanke sa staricom.

Carlos možda i ne želi da bude takva osoba, želeo bi on da ima normalan život kao i svi ostali, ali mu to nikako ne polazi za rukom, a do kraja ćemo shvatiti i otkuda ti bolesni, morbidni ubilački porivi. Glumci su izvanredni, i to ne samo Antonio de la Torre, nego i svi ostali, posebno Olimpia Melinte, koja glumi i Alexandru i Ninu. Iako ima svojih mana, "Cannibal" je daleko od lošeg filma. Ima ovde dovoljno stvari koje će gledaoca zainteresovati i zadržati, a jedna od tih stvari je život protagoniste koji vrlo mirno sedi za stolom u svojoj kući i jede ljudsko meso.

Autor: Marko Jovanović