Focu Features / Universal Pictures / 2023
Nida Manzoor
Nida Manzoor
Engleski / Urdu
7.0
7

Nevjerojatno zabavnom, subverzivnom pa i duhovitom akcijskom komedijom - parodijom predstavila se u Sundanceu britanska filmašica pakistanskog podrijetla Nida Manzoor. Moderan je to film, brzog tempa, šarmantan i otkačen koji neskriveno i parodira brojne klasike akcijskih filmova poput Matrixa, Jamesa Bonda i djela Quentina Tarantina, istočnoazijske akcijsko - borilačke filmove i bolivudsku kičeriju. I to onako intencijski pretjerano, šašavo, a opet je i sjajna subverzija i kritika društvenih očekivanja kod pakistanskih doseljenika u Velikoj Britaniji, razlika u generacijama i činjenici da je po tradiciji patrijarhat među njima i dalje bitan i da su žene te skučenih izbora.

Ria Khan (Priya Kansara) je srednjoškolka bujne mašte i velikih snova, 17-godišnjakinja koja sanja kako će postati filmska kaskaderka po uzoru na svoju junakinju. Njena starija sestra Lena (Ritu Arya) upravo je napustila fakultet i vratila se u roditeljski dom, k tradicionalnim roditeljima Fatimi i Rafeu. I dok roditelji baš i ne podržavaju Riine snove i više bi voljeli da se posveti školi, Lena je ta koja je jedina podržava i ona joj je praktički najbliža prijateljica. No, sve će se to promijeniti kada roditelji Lenu upoznaju sa Salimom, mladim pakistanskim neženjom iz bogate obitelji.

Salim je obrazovan, uspješan, privlačan i šarmantan i vrlo brzo Lena će se zaljubiti u njega, no Ria je uvjerena da se iza toga skriva nešto puno mračnije. Sigurna je ona da Salim i njegova majka koja izgleda kao pakistanska Cruella de Ville imaju posve drukčije planove od onih koje predstavljaju Leni i ostatku obitelji i uz pomoć školskih kolegica, Ria će pokušati razotkriti ono što se skriva ispod površine. Naravno da nitko ne vjeruje Rii i svi misle da je to još jedna u nizu njenih djetinjarija kojom pokušava sabotirati sestrin potencijalno lukrativan brak kako bi Lena i dalje ostala s njom, no tko zna, možda Ria ovaj puta i nije u krivu.

I od prve scene čini se da je to film koji se i ne trudi biti ozbiljan. Vidimo tako Riu kako prvo uz sestru vježba karate ili što već i leti zrakom gotovo kao u Matrixu ili Tigru i zmaju, a potom ono što je naučila prakticira u školi. No, ispod te neozbiljnosti, zaigranosti, zafrkancije, kiča i šarenila skriva se puno toga i Ria je zapravo moderna heroina koja sama želi donositi odluke o svom životu i ne želi da joj roditelji i tradicija nalažu ono što mora. Ispod površine je to klasična priča o drugoj ili čak trećoj generaciji imigranata iz Pakistana, rastrganoj između modernosti i tradicije. No, za razliku od svojih roditelja koji su zaslijepljeni šarmom i bogatstvom Salima i njegove groteskne mame Raheele, Ria je ta koja može shvatiti da tu nešto ne štima.