Damián Szifron
Julian Loyola, Damián Szifron, Germán Servidio
Argentina
Španski
9.0
9

Prava filmčina stiže nam iz Argentine. Film "Wild Tales" je bez dileme jedan od najboljih filmova u poslednjih deset godina. Damián Szifron, autor rođen u Argentini, napravio je potpuno lud film, koji se sastoji od šest kraćih priča: svaka ima različite likove, mesto događaja i trajanje. Ova argentinska crna komedija je osvojila skoro 50 nagrada na prestižnim filmskim festivalima i bila nominovana za Oscara u kategoriji „Najbolji film na stranom jeziku“ i Zlatnu palmu u Cannesu 2014. godine, a ono što ćemo videti vrlo lako možemo zamisliti da se događa u stvarnom životu.

Dok prve dve priče služe kao zagrevanje za ono što sledi, sledeće četiri su nešto duže i apsolutna majstorija, ali ne zaostaju ni prve dve. Iako se priče dosta razlikuju, sve su povezane zajedničkim temama, a reč je o osveti, uništenju i gubitku kontrole... Szifron ima izvanredne veštine i kao reditelj i kao scenarista, i to ovde demonstrira.

Prva priča: ona je najkraća, ide pre uvodne špice i skoro cela se događa u avionu. Dvoje putnika u avionu započinju razgovor i dolaze do zaključka da oboje poznaju čoveka po imenu Pasternak: žena (María Marull) je njegova bivša devojka, a čovek (Darío Grandinetti) je muzički kritičar koji je oštro ocenio njegov nastup. Nekoliko putnika se javlja da i oni poznaju Pasternaka. Zapravo, svi putnici u avionu su povezani sa Pasternakom na neki način, a njihovi odnosi su se loše završili. Stjuardesa ubrzo otkriva da je Pasternak šef kabine aviona i da se zaključao u kokpitu. Šta se događa na kraju? Sigurno ništa lepo.

Druga priča: ona se događa jedne kišne noći, u restoranu pored puta. Konobarica (Julieta Zylberberg) prepoznaje jednog gosta kao mafijaša koji je uništio njenu porodicu i doveo do samoubistva njenog oca. Kuvarica (Rita Cortese) joj predlaže da ga otruje otrovom za pacove. Dalje neću otkrivati, ali utisak je da bi ova priča dobila još na snazi da je trajala malo duže, no nije to nimalo loše.

Treća priča: ona se događa na putu. Diego (Leonardo Sbaraglia) vozi kroz pustinju i pokušava da pretekne stariji auto koji mu ne dozvoljava da prođe. Kada uspe da ga pretekne, Diego opsuje drugog vozača i nastavlja da vozi dalje, ali njegova sreća je kratkog veka jer će ubrzo da mu pukne guma, a čovek kojeg je opsovao ga sustiže i kreće njihovo ludilo.

Četvrta priča: Simon (Ricardo Darín) je stručnjak za eksplozive. On nakon posla odlazi da kupi tortu za ćerkin rođendan, ali po izlasku iz poslastičarnice shvata da mu je auto odneo „pauk”, i to na mestu koje nije bilo označeno za zabranjeno parkiranje. Odlazi da se žali, insistirajući da nije bilo znaka za zabranjeno parkiranje. Shvata da je uzaludno, palaća kaznu i odlazi kući, ali propušta ćerkinu rođendansku zabavu. I tu nije kraj... Sledećeg dana, problemi se nastavljaju, a sve to će mu uništiti privatni život, brak, posao... Nakon neuspešnog pokušaja da dobije novi posao, otkriva da mu je auto opet odnet. Iznerviran, plaća kaznu, stavlja eksploziv u auto i kreće na put osvete zbog koje će postati neka vrsta nacionalnog heroja.

Peta priča: Tinejdžer je pijan očevim autom udario trudnu ženu i pobegao sa lica mesta, te sada to treba srediti zataškavanjem ili kako god. Njegovi roditelji (Oscar Martínez i María Onetto) prave plan da njihov baštovan preuzme odgovornost, a zauzvrat će dobiti pola miliona dolara. Međutim, stvari će se uskoro zakomplikovati...