Ahsoka
Lucasfilms / Disney / 2023
Dave Filoni, Steph Green, Rick Famuyiwa
Dave Filoni
8.5
8

Ahsoka Tano je jedan od najvoljenijih karaktera Star Wars univerzuma. Njeno pojavljivanje u tv seriji „Mandalorian“ dočekano je sa oduševljenjme fanova, kao i činjenica da je Rosario Dawson u glavnoj ulozi.  Dave Filoni je veoma dobro osetio da je ona karakter koji može mnogo više od epizodne uloge, te je njoj posvetio čitavu tv seriju.

I još više od toga, tv serija "Ahsoka", vraća na male ekrane još neke omiljene karaktere Star Wars universuma, poput Sabine Wren (Natasha Liu Bordizzo), Hera Sindula (Mary Elizabeth Winstead) i Ezru Bridgera (Eman Esfandi) koje smo ogli gledfati u animiranoj tv seriji "Star Wars Rebels". Naravno tu je još i grand admiral Thrawn (Lars Mikkelsen), mada kako je on zlikovac, nikako mi ne ide da kažem da je omiljen, a da budem iskren bio mi je antipatičan i u pomenutoj animiranoj tv seriji, te nisam baš oduševljen što se vratio.

Radnja tv serije „Ahsoka“ kreće ubrzo nakon poslednje epiyode treće sezone „Mandalorian“  i borbe mandalorianaca sa Moff Gideonom i ostacima imerijalne armije. Ahsoka saznaje da bliski saradnici Thrawna, žele da ga pokrenu akciju spasavanja i vrate istog u igru, što bi zadalo jak udarac Novoj Republici, koja je ionako na klimavim nogama. Nova Republika je u stegama demokratske birokratije, zaražena korupcijom i konstantnim sabotažama ostataka imperijalnih sledbenika, te bi mnogi od njenih aparatčika radije da zatvore oči pred opasnošću koja se nadvija nad njima i veruju kako je konačno nastupilo „zlatno doba“.

Prva sezona „Ahsoka“ ima osam epizoda, što je format koji se pokazao veoma efektivnim iz prethodnih Star Wars tv serija. Na momente može se činiti da se radnja odvija malo sporije, ali to ni na trenutak ne biva dosadno, jednostavno Star Wars nije više samo mlataranje svetlosnim mačevima i bacanje magija. Sa druge strane,  od ove tv serije kao ni svih prethodnih Star Wars serija, pa i filmova ne treba očekivati da budu ono što nisu.

Star Wars je naučna fantastika, sam Star Wars univerzum, još u samom korenu ima strukturu jednog dobrog, naučno fantastičnog petparačkog romana. Donekle i jeste to, jer je George Lucas unajmio Alan Dean Fostera da napiše roman prema njegovom scenariju, te se knjiga pojavila pre prvog filma. Kako je od toga nastala ova idealizacija osnovnog materjala, je stvar kojom treba da se bave ljudi stručni za to poput psihologa i sociologa. A upravo i u tome leži najveći problem ovog univerzuma, jer mnogo ljudi očekuje da bude ono što nije, nešto što će im otkriti neke životne istine ili šta već.

Prvi i osnovni zadatak ostvarenja iz Star Wars univerzuma je da budu zabavni, zanimljivi i da zagolicaju maštu gledaoca, bar onih koji imaju mogućnost i želje da maštaju od dešavanjima u dalekoj galaksiji. Naravno, uvek je dobro ne banalizovati scenario i celom filmu ili tv seriji dati pristojnu ozbiljnost, stil i sadržaj. I to je upravo ono što Dave Filoni radi sa svim ovim tv serijama. One jesu zabavne, ali nisu dečije i banalne kakvi su, bar sada, sa distance od 40 godina filmovi originalne trilogije.