Scrapper
BBC Film / 2023
Charlotte Regan
Charlotte Regan
6.5
7

Veliku nagradu žirija u Sundanceu u kategoriji ne-američkih filmova dobila je ova socijalna humorna drama, ujedno debitantski dugometražni film mlade Engleskinje Charlotte Regan. Njen talent je nekoliko godina ranije uočio poznati glumac Michael Fassbender i preko svoje producentske kuće pružio joj je priliku za snimanje filma i razvoj priče o 12-godišnjakinji koja će se povezati s ocem tek nakon što joj umre majka. Ta 12-godišnjakinja zove se Georgie (Lola Campbell), plavokosa, pomalo divlja, ali itekako snalažljiva djevojčica koja nakon majčine smrti živi sama u kući u nekom od sirotinjskih dijelova Londona.

Svjesna je ona da bi mogla završiti u domu za nezbrinutu djecu pa je osmislila cijelu priču da živi sa skrbnikom, ujakom koji se naziva Winston Churchill. Njega pak glumi mladić koji radi u obližnjoj trgovini i čiji glas on snima na mobitel dok govori neke generičke fraze, a lukava Georgie to potom pušta kad nazovu iz socijalne službe. Čini se da ona uopće i ne ide u školu, a zarađuje krađom bicikala i svo vrijeme provodi s frendom iz susjedstva Alijem te je ova djevojčica potpuno izvan svake kontrole odraslih. Sve dok jednog dana doslovno preko ograde dvorišta kuće u kojoj živi, ne upadne mladić u trenirci zblajhane kose koji tvrdi da je njen otac Jason (Harris Dickinson).

Oca Georgie nikad nije vidjela jer očito je on podvio rep čim se rodila, a bili su tada i on i pokojna djevojčicina majka tek tinejdžeri. Iako je Georgie i sama svjesna da njena igra zavaravanja socijalne službe ne može trajati vječno, nije u početku ona oduševljena što se pojavio tip koji tvrdi da je njen otac. U početku je ona nepovjerljiva, a i on baš i nema neke socijalne vještine i ne zna kako se ponašati s djetetom, dijelom i zbog toga što je i sam jedan od onih vječnih dječaka koji je očito stalno bježao od odgovornosti. Premda smo se filmova slične tematike imali prilike nagledati u britanskoj kinematografiji, Regan je snimila dopadljivu humornu dramu koja izbjegava upadanje u melodramu kao i što nije tako crna, mračna i otužna kako bi se možda zamislilo nakon ovog kratkog opisa.

Najjači adut filma je upravo djevojčica koja glumi glavnu protagonisticu, simpatična klinka koja stalno baulja u dresu West Hama koji je naslijedila od majke. Iako Georgie u startu nije oduševljena Jasonovim pojavljivanjem jer smatra ona da joj je sasvim dobro samoj i da joj nitko ne treba, no ubrzo će se oni početi zbližavati i povezivati. "Scrapper" je film snimljen s puno stila i mladenačke razigranosti, a ima tu puno toga autentičnog, realističnog, stvarnog, uz sve to začinjenog duhom i humorom.