dEUS - How to Replace It [2023]

dEUS
How to Replace It
PIAS / 2023
9.0
9

Belgijski alternativni / art rock bend dEUS su aktivni više od tri decenije, iza sebe imaju osam albuma, računajući i ovogodišnji „How to Replace It“. Reklo bi se da imaju sasvim pristojnu karijeru na svetskoj muzičkoj sceni, pa opet kad god slušam bilo koji od njihovih albuma, ne mogu da se otmem utisku da su dEUS jedan od najpotcenjenijih bendova na muzičkoj sceni. Tokom svih ovih godina,  tipično za njih je da se nikada nisu uklapali u opšte prihvaćene postulate muzičkih žanrova i da su svi njihovi albumi bili odlični, te je ovaj album bio jedan od onih koje sam godinama očekivao sa najvećim nestpljenjem.

How to Replace It“ dolazi nakon albuma „Following Sea“  (2012), te vremenski period između dva njihova albuma ujedno je i najduži u njihovoj karijeri, jer su obično objavljivali albume na tri ili četiri godine.

Iako je gitarska rock muzika u osnovi zvuka ovog benda, ni na „How to Replace ItdEUS ne priznaju nikakve muzičke granice. Naslovna pesma koja otvara album, počinje dramatičnom tutnjavom timpana, koji i čine okosnicu ritma tokom cele pesme. Tom Barman više koristi „spoken words“ ili šaputanje negoli što peva, dok napetu atmosferu još više podvlače zvučni slojeva,klavijautra, gitara, klavira i violina. Komplesni muzički aranžmani su uvek bili deo muzike ovog benda i „How to Replace It“ je jedan od najboljih primera za to.

„Must Have Been New“ zvuči znatno opuštenije i svetlije, mada jednako aranžmanski bogato, dok ženski prateći vokali na refrenu posebno podižu atmosferu pesme. „Man Of The House“ naginje napetijem zvuku, vokal Toma Barmana je dramatičan, te sa odličnim vokalnim harmonijama na refrenu ukomponovano sa upečatljivim gitarskim rifovima daju utisak idealne muzičke podloge nekog trilera.