Nikolaj Arcel
Nikolaj Arcel, Anders Thomas Jensen, Ida Jessen
Danska
Danski
8.5
8

I dok u Americi uglavnom nastupa kao negativac u nekakvim bedastoćama od filmova, Danac Mads Mikkelsen u Europi iz godine u godinu potvrđuje da je jedan od najboljih glumaca svoje generacije. Već drugu nagradu za europskog glumca u razmaku od samo tri godine i nakon "Another Round" donijela mu je uloga u jednom danskom filmu, a bio je "The Promised Land" i povratnički film nakon katastrofalnog izleta u Hollywood s "Kulom tame" za Nikolaja Arcela. Još 2012. godine Arcel se proslavio povijesnom dramom "A Royal Affair" koja je zaslužila nominaciju za Oscara za najbolji strani film, a u "Obećanoj zemlji" ponovno nas vodi u 18. stoljeće.

Radnja tu kreće 1755. godine, kada se nakon četvrt stoljeća službe u njemačkoj vojsci kući vratio Ludvig Kahlen (Mikkelsen), kapetan skromnog porijekla i skromne penzije. Njegova majka bila je sluškinja u kući nekog velikaša koji mu je bio i otac, ali ga nikad nije priznao kao svog sina (otud i originalni danski naziv filma "Bastarden"), a njegov je san od Jutlandskih pustara i močvara napraviti plodnu zemlju. Pokušavali su to mnogi prije njega, no Ludwig je uvjeren da zna kako to učiniti na zemlji koja pripada danskom kralju koji će mu jedan dio dati na korištenje. Ako uspije, obećana mu je plemićka titula i bogatstvo, a njegov je san ondje napraviti koloniju.

No, odmah po dolasku Ludwig će se sukobiti s nemilosrdnim velikašem Frederikom De Schinkelom (Simon Bennebjerg), okrutnim zemljoposjednikom koji tvrdi da je ta zemlja njegova. Na Schinkelovu želju za osvetom dodatno će utjecati činjenica da će Ludwig pružiti utočište velikaševoj odbjegloj sluškinji Ann Barbari (Amanda Collin) i njenom mužu Johannesu (Morten Hee Andersen), a utočište će ondje pronaći i mala cigančica koju će Ludwig uzeti pod svoje. I dok će Ludwig uz pomoć tek nekolicine ljudi neumorno pokušavati kultivirati tu stoljećima neiskoristivu zemlju, De Schinkel će na sve načine pokušavati opstrurirati njegove napore.

I to na sve brutalniji način, posebno kada shvati da njegova zaručnica, norveška plemkinja Edel (Kristina Kujath Thorp) gaji simpatije prema šutljivom i odlučnom kapetanu kojeg je Mikkelsen utjelovio briljantno. Stvorio je on od iskusnog veterana koji je prošao sve i svašta u životu, nevjerojatno kompleksan lik koji ima onu pravu vojničku istreniranu odlučnost i disciplinu pa i surovost kada je to nužno, no istovremeno je on nježan i brižan. Čovjek koji je od malena bio podvrgnut drilu i koji je svoje instinkte istrenirao do savršenstva, ali koji razaznaje dobro i zlo te ne želi dopustiti razmaženom, pokvarenom psihopatu kao što je Van Schinkel da mu poremeti planove.