The Boys in the Boat
Metro-Goldwyn-Mayer / 2023
George Clooney
Daniel James Brown, Mark L. Smith
7.0
7

Često možemo čuti kako se netko žali da se više ne snimaju filmovi kao nekad, a želje tih cendravaca kao da je odlučio ispuniti George Clooney. Snimio je on prema istoimenom romanu Daniela Jamesa Browna baš staromodnu sportsku dramu u kojoj pratimo istinitu priču veslačke momčadi sa sveučilišta Washington koja je 1936. godine na olimpijadi u Berlinu osvojila zlatnu medalju. I nadam se da vam ovim otkrićem da će ekipa koju pratimo u filmu na kraju osvojiti zlato i nisam previše zaspoilao jer uostalom sve to piše u kratkom opisu "The Boys in the Boat" na IMDB-u, a kao da bi uostalom Amerikanci išli pisati knjige i snimati filmove o sportašima koji su bili drugi, osmi ili trinaesti.

I klasična je to priča o potpunim austajderima na koje nitko ne bi stavio ni centa da će nešto postići, ali sve će ovi mladići iznenaditi. Izgleda to savršeno i vizualno, a sjajno Clooney prikazuje okolnosti u postdepresijskoj Americi gdje situacija više možda i nije tako katastrofalna, ali još nije ni bajna. Vidimo to po glavnom junaku filma, studentu sveulišta države Washington u Seattleu, siromašnom dečku Joeu Katzu (Callum Turner), beskućniku koji je ostao sam nakon što mu je majka umrla, a otac ga ostavio. Ne zna on kako platiti školarinu, a na inicijativu kolege prijavit će se za školsku momčad u veslanju. Iako nikad valjda nije bio u čamcu, čuo je da oni koji su u veslačkoj momčadi ne moraju plaćati školarinu, a pod vodstvom iskusnog trenera Ala Ulbricksona (Joel Edgerton), Joe i ostatak ekipe pokazat će se kao iznimno vješti veslači.

Pa iako nitko od tih brucoša u početku nikad nije ni imao doticaj s veslanjem, trener će vrlo brzo prepoznati da ti mladići imaju potencijala. Naravno da to neće vidjeti nitko osim njega, a ti uglavnom siromašni klinci s nimalo prestižnog fakulteta, bit će od početka autsajderi prvo u izlučnim utkrama s puno bogatijim sveučilištima s dužom tradicijom veslanja, kasnije na američkim trialsima, na kraju i na samoj Olimpijadi. I nisam zapravo ni znao da veslanje može biti tako filmičan sport jer snimio je Clooney dobru sportsku dramu koja ipak malo igra po klasičnoj formuli.

Priča je to pomalo i o nacionalnom patosu i ponosu, no za razliku od slavnog Jessea Owensa i njegovih pobjeda u atletici pred Hitlerom u Berlinu, sumnjam da je priča o američkoj veslačkoj reprezentaciji ikome nešto poznata. Kakva bi to bila američka sportska drama da glavni junak odnosno Joe nema barem simpatiju, a to je djevojka po imenu Joyce (Hadley Robinson) u koju je bio zaljubljen još dok su bili djeca. A sada se ona ponovno pojavila u njegovom životu jer su na istoj godini na fakultetu. Snimio je Clooney ovu sportsku dramu baš u klasičnom stilu, bez previše mudrovanja, no dakako da će buduće olimpijske pobjednike na njihovom putu čekati brojni izazovi i neće to biti nimalo lako postići.