The Gentlemen [2024]

The Gentlemen
Netflix / 2024
Guy Ritchie, David Caffrey, Eran Creevy, Nima Nourizadeh
Guy Ritchie
UK

Za Guya Ritchie-ja se ne može reći da se tokom karijere oporbao u različitim filmskim žanrovima. Kada čujete njegovo ime prva asocijacija su svakako i dva njegova napoznatija fima „Lock Stock and Two Smoking Barrels“ i „Snatch“. Ili možda bi tačnije bilo reći ponjegovim veoma dobro osmišljenim živopisnim, ponekad i grotksnim likovima koji se uglavnom nalaze sa one strane zakona. Oprobavao se Ritchie sa malo drugačijim temama, poslednji film „The Covenant“ je sasvim pristojna ratna drama. Njegov „Sherlock Holmes“ je takoše veoma zanimljiva obrada lika velikog detektiva, dok je njegova viyija priče o Kralju Arturu bila poptuni fijasko, ali ipak odlični „The Gentlemen“ je bio upravo ono što publika očekuje od ovog režisera i scenariste. Zanimljiva, dinamična priča, sa izvesnom dozom humora, upečatljiim likovima, koja vas sigurno neće razbiti svojom pričom ali će vas svakako zabaviti.

Do sada se Ritchie nije oprobavao na polju tv serija. Bio je onaj nesrećni pokušaj tv serije „Snatch“ na kojoj on nije radio, već je samo bila inspirisana likovima iz njegovog filma. Serija je, sasvim neopravdano, doživela dve sezone i obe su bile pravo mučenje.

Ove godine Ritchie se ponovo vratio ideji iz pomenutog filma „The Gentlemen“ i snimio istoimenu seriju, samo ovog puta iz malo drugačijeg ugla. Treba napomenuti da je Ritchie osmislio tv seriju, napisao scenario i režirao dve od osam epizoda.

Priča je sledeća, britanski oficir, na nekoj mirovnoj misiji Eddie Horniman (Theo James) saznaje da mu je otac na samrti i mora hitno da se vrati u Englesku. Eddijev otac  Archibald Horniman (legendarni Edward Fox) je engeleski vojvoda, što naravno pored titule povlači poveće imanje i velepan zamak koji zahteva ogromna finansijska ulaganja kako bi se održao u pristojnom stanju.

Eddie je drugi sin, tako da njemu po nekom nepisanom, a možda i pisanom, nisam detaljno upoznat sa naslednim pravom britanske aristokratije, posle smrti oca neće pripasti mnogo toga. Najveći deo imanja, novca, ako ga uopšte i ima, trebalo bi da pripadne starijem bratu Freddiju (Daniel Ings). Freddie je sušta suprotnost Eddiju. On je tipičan privilegovani luzer, narkoman i ispičutura. To je  jasno glavi porodice, te odmah nakon njegove smrti, tokom čitanja testamenta nastaje šok, jer Archibald ostavlja titulu i veliki deo nasledstva Eddiju.

Eddie ubrzo saznaje jednu veoma bizarnu situaciju, da se njegova porodica izdržavala od novca koji je dobijen proizvodnjom droge, tačnije marihuane, al to je vam je isto, u specijalno izgrađenim podzemnim prostorijam ispod lokalnih štala. Da situacija bude još gora, stariji brat se opasno zadužio kod lokanih kriminalaca, te je njegova nada da će ga nasledstvo izvući propala te se mora obratiti mlađem bratu za pomoć.