Gidzha Khan
JD McPherson
Undivided Heart & Soul
New West Records / 2017
8.1
8

Roden i odgajan u Oklahomi, JD McPherson se u svojoj karijeri posvetio oživljavanju vintage R&B, blues i rock and roll zvuka. Iako mu počeci nisu bili vezani za muziku, već za video instalacije, jedan njegov nastup sa roots ansamblom iz Tulse, the Starkweather Boysima, privukao je pažnju retro-rock promotera, Jimmy Suttona.

Sutton, koji je bio basista The Mighty Blue Kingsa i Four Charmsa, pozvao je McPhersona da svira sa njim, omogućivši mu na taj nacin da počne da razmišlja o solo karijeri. Svoj prvi album, Signs & Signifiers, koji je producirao Sutton, izdao je 2010 za Hi-Style records. "North Side Gal" je postala prvi hit i omogucila da JD dopre do šire publike. Drugi LP, Let the Good Times Roll, izašao je 2015. godine za New Rounder Records i stigao do 17. mesta na Bilboardovoj Top Rock Albums listi.

Od pop šarma "Desperete Love", preko romanticnih R&B balada sa trunčicom Memphis soula "Hunting For Sugar" i "Jubelee", do klasične rockabilly vožnje “Bloodhound Rock” i fuzztona u maniru Kinksa "Style (Is A Losing Game)", Undivided Heart & Soul predstavlja nesputano rock'n'roll iskustvo, u kome se tradicionalno i moderno sažimaju, sa vrhunskim rezultatom

Mnogo ljudi je direktno ili indirektno ucestvovalo u ovom procesu, “Crying’s Just A Thing You Do” je napisana sa Butch Walkerom, "Desperete Love" sa Parkerom Milsapom"Under the Spell of City Lights" sa Aaron Lee Tasjanom i Dan Moladom, bubnjarom grupe Lucius, koji je i producirao ovaj LP. Uz sve ove pozitivne uticaje, McPherson je pridodao i svoju veštinu pisanja stihova, nanoseci na taj nacin dodatni sloj razigrane lirike na kompaktnu strukturu zvučne podloge. Takođe, na albumu su gostovali vokali iz Luciusa Jess Wolfe i Holly Laessig, i gitarista Racounteursa Jack Lawrence.

Iako se stilski ne razlikuje od svojih predhodnika, Undivided Heart & Soul ima mračniji i energicniji prizvuk, kao da je u toku snimanja McPherson prošao kraj nekog raskršca. Da li je presudan uticaj imao istorijski RCA Studio B iz Nešvila, ili društvo Josh Hommea iz Queens Of The Stone Agea, sa kojim je JD napravio predah tokom snimanja albuma i u Californijskoj pustinji imao jedan od čuvenih desert sessiona, ostaće zauvek sakriveno na kanalima studijskih traka. U svakom slučaju, još jedan korak napred za rock and roll.