Ash vs Evil Dead
Renaissance Pictures, Starz! / 2015
Ivan Raimi, Sam Raimi
8.5
8

Napomena: Seriju možete pratiti i ukoliko niste upoznati sa originalnom trilogijom (Evil Dead, Evil Dead II, Army of Darkness), pod uslovom da umete ceniti autentične hrišćanske vrednosti.

Ash is back baby!!! Zajedno sa motornom testerom i kratežom. Prva sezona serije Ash vs Evil Dead nastavlja priču otprilike tamo gde je Evil Dead II (1987) stao. Svako ko je upoznat sa trilogijom zna da je tu sve i svašta isprepletano, pa su Sam i Ivan Raimi iz čisto legalističkih razloga odlučili da je Army of Darkness (1992) najbolje preskočiti i fokusirati se na osnove (iako su neke stvari koje su u njemu uvedene i ostale). Ash je, dakle, trenutno radnik u tržnom centru, klasičan white trash heroj iz trailer parka, biker naoružan hardrock - heavy metal soundtrackom i iguanom po imenu Ilay. Od ostalih stanovnika trailer parka razlikuje se po tome što on i dalje, 30 godina kasnije, u svom posedu ima Nekronomikon, Knjigu Mrtvih napravljenu od ljudske kože i ispisanu krvlju. Pitanje je trenutka kada će, posle obilja pića i trave, ponovo čitati iz nje i opet osloboditi sile mraka i bezumlja da ponovo slobodno tumaraju zemljom. Odmah zatim, Ashley J Williams se baca na posao i postaje "El Heffe", mitski junak kome je predodređeno da se suprotstavi Zlu i da ga vrati tamo odakle je i došlo. Hmmm... Srećom, uz sebe ima mlade pripravnike, Pabla i Kelly, koji će proći ultrabrzi kurs za uništavanje Deditea.

Upozorenje! Sledeći pasus sadrži spojlere!

Veći deo sezone predstavlja road-trip u kome naš heroj i njegovi pomoćnici Pablo i Keli pokušavaju da otkriju način na koji se poništva invokacija. Psihodelični izlet u Jacksonville, izazvan ayahuaskom, ukaže Ashu da mora da se vrati tamo gde je sve i počelo - u kolibu. Ekipa ostavlja za sobom trag leševa, mahom simbola američke srednje klase (malo šta je ovde slučajno). Finale se odigrava u kolibi, gde o budućoj sudbini čovečanstva odlučuje čovek čiji je moto - Prvo pucaj, ne misli nikada (Shoot first, think never).

Bruce Campbell je ponovo u ulozi koja mu je obezbedila kultni status. Ko drugi bi mogao da ovako autentično predstavi našeg tupavog junaka velikog srca. Od ostatka glumačke ekipe parira mu samo Lucy Lawless (Xena: Warrior Princess). Serija je tehnički odlično izvedena, krvi ima u izobilju, CGI ne zamara već samo doprinosi camp ugođaju. Ash vs Evil Dead će ispuniti vaša očekivanja i još malo više od toga. Nateraće vas da odgledate i drugu sezonu.