Maid
John Wells Productions, LuckyChap Entertainment / 2021
Molly Smith Metzler (created by)
U.S.A.
9
9

Samohrana majka je žena koja sa svojih deset prstiju radi i grabi da deca ne ostanu gladna, žena koja ne želi da se njena deca razlikuju puno od ostalih. Ta žena prošla je više pakla nego što se može zamisliti. Samo ona zna svoju bol. Samo ona zna kako joj je. Samo samohrana majka zna kroz šta prolazi. Samo ona na kraju dana zna koliko je bogata, jer se bori za jedino pravo u životu - za svoju porodicu. I to su stvarne priče miliona žena iz realnog sveta, a ne izmišljenog. A to je razlog zbog kojeg se filmski stvaraoci sve češće bave ovom temom.

Margaret Qualley jedna je od onih mladih glumica koja se poslednjih nekoliko godina pojavljuje u visokokvalitetnim projektima (Once Upon a Time In Hollywood, Fosse/Verdon, The Leftovers). Međutim, uprkos njenim dobrim nastupima tokom godina, ipak bi mogla biti najviše poznata kao ćerka Andie MacDowell, odnosno po novoj Netflixovoj ograničenoj seriji „Maid“ (Sluškinja), u kojoj igra glavnu ulogu. Njen nastup ovde mogao bi da bude "odskočna daska za veliku budućnost", a tu priliku veoma dobro koristi.

Izvršni producenti serije su glumica Margot Robbie i veteranski TV pisac-producent John Wells, koji je zaslužan za ostvarenja poput „China Beach“, „ER“ i „The West Wing“. Wells je takođe bio scenarista i režiser nedavno objavljene, odlične serije „Shameless“ o porodici koja se bori da spoji kraj s krajem. Kreatorka Molly Smith Metzler, još jedna scenaristkinja koja je radila na „Shameless“, je napisala većinu epizoda ​​„Maid“, Wells ih je režirao četiri, a zajedno su osmislili priču koja je u potpunosti ispričana s jedne tačke gledišta.

Inspirisana istoimenim memoarima Stephanie Land, „Maid“ priča priču o Alex (Margaret Qualley), mladoj ženi koja živi u Vašingtonu i odgaja svoju dvogodišnju ćerku Maddy (Rylea Nevaeh Whittet). Publika prvi put upoznaje Alex dok se sprema da pobegne usred noći, pokušavajući da ne probudi svog dečka, Seana (Nick Robinson), koji je alkoholičar i često maltretira nju i njenu ćerku, pa je prinuđena da pobegne kako bi zaštitila svoju ćerku i sebe. Alex i njeno dete uspevaju da pobegnu, ali to je samo početak gde nas kreatorka serije Molly Smith Metzler vodi kroz celu seriju, jer prave muke za Alex tek počinju. Ne znamo kuda je krenula, a ni ona ne zna. Sloboda, koliko god bila neophodna, pokazaće se gotovo isto tako teškom u danima, nedeljama i mesecima koji dolaze.

Alex u džepu ima samo 18 dolara, a pronalaženje mesta za spavanje je problematično, pa ona i njena ćerka zastaju u parku i spavaju u automobilu. Sledećeg dana, uz pomoć simpatičnog socijalnog radnika, Alex pronalazi posao i počinje da radi kao čistačica, a Maddy ostavlja na brigu kod svoje majke Paule (Andie MacDowell), koja je prilično lošeg mentalnog zdravlja i ne uzima lekove, ali nema drugog izbora. Tokom 10 sati serije (deset epizoda) gledamo kako Alex ide s posla na posao i od kuće do kuće, pokušavajući da skupi dovoljno novca za život. Svaki dolar potrošen na benzin znači dolar manje za hranu, a „manji“ zastoji na poslu poput jedne izgubljene smene imaju potencijal da joj celi život izmakne kontroli.

S obzirom na to da se nalazi u gotovo svakoj sceni, veliki teret pada na Margaret Qualley, koja je na visini glumačkog zadatka. Pokušava da bude jaka zbog Maddy, ali i zbog sebe: vrlo dobro zna da bi ostanak sa Seanom bilo loše po nju i po njenu ćerku, ali takođe zna da će joj sada biti mnogo teže. Odlučan pogled koji ima Qualley tokom cele početne epizode, govori nam da Alex ima tu unutrašnju snagu koja joj je preko potrebna. U njenim scenama sa MacDowell, njenom majkom iz stvarnog života, postoji prirodan odnos koji nije uvek prisutan kada majka i ćerka iz stvarnog života dele zajedničke scene. Pomaže to što je MacDowell glumica sa 32 godine glumačkog iskustva, i daje jake performanse kao Paula koja ima problema sa mentalnim zdravljem.

Qualley je igrala plesačicu Ann Reinking u ograničenoj seriji „Fosse/Verdon“, ali to je bila glamurozna sporedna uloga. Njena uloga ovde kao Alex je glavna uloga, a „Maid“ joj pruža sve vreme ovog sveta da zablista. Ona se stalno suočava sa krizama, donosi odluke i bori se sa birokratijom i članovima porodice. Ne samo da je dobra u scenama s dijalozima, već i u scenama u kojima su dijalozi minimalni, posebno u scenama tihog emocionalnog sloma. Pomoćna glumačka ekipa je snažna i daje veliki doprinos, ali u prvih nekoliko epizoda najbolje scene su između Alex i njene majke. I moram priznati da nisam znao (tek kasnije sam saznao) da su MacDowell i Qualley majka i ćerka u stvarnom životu.