RJD2 - Deadringer [2002]

RJD2
Deadringer
Definitive Jux
8.0
8

RJD2 ili Ramble Jon Krohn, svoju karijeru počeo je sa svojom grupom MHz, ali je njegova veza sa kućom Def Jux bila ono što ga je izbacilo u stratosferu. Ispočetka, nekoliko remiksa je izašlo iz njegove produkcije, dok njegov prvi zapaženi rad "Dead ringer" nije bio gotov i spreman za izdavanje. U to vreme, neprikosnoveno je svetom semplovanja vladao DJ Shadow i bio sinonim za tu specifičnu umetnost, koja je tada doživljavala renesansu. RJD2 je svojom pojavom na sceni sve to redefinisao i prvi susret sa albumom "Deadringer" me je totalno oduševio. Ako se neko kojim slučajem rukovodi gorepomenutom saradnjom sa Def Jux i misli da ovo delo dovede u direktnu vezu sa takvim zvukom, prevariće se. Ovaj album nije ni blizu toga.

Kao i u slučaju njegovog kasnijeg rada na produkciji MF Doom albuma Vaudville Villain, album liči na neki filmski soundtrack. Počinje sa numerom "The Horror" koja liči na nikad objavljenu naslovnu numeru filma o arhineprijatelju James Bonda. Opet, varate se ako mislite da će ceo album biti takav. Slede izuzetno melodični underground hit "Smoke&Mirrors", ujedno i moj favorit, a zatim i malo brža stvar sa semplingom a-la 70-e, "Good Times Roll Pt.2". Pored ovih, vredna pomena je numera "Ghostwriter", instrumental koji ćete sigurno želeti da čujete iznova i iznova...

Vrlo bitna stvar u odnosu na današnju, nazovimo je, modernu produkciju leži u tome što većina stvari na ovom albumu nije namenski pravljena kao matrica za bacanje hip-hop rima. Može se tačno osetiti dah genijalnosti u načinu kako je svaki zvuk i sempl unutar numera pažljivo povezan i postavljen na pravo mesto, prosto izgleda kao da je RJD2 proveo sate i sate za miks pultom tražeći svoj perfektni zvuk.

Za kraj, možda i preterana konstatacija, ali RJD2 je legitiman naslednik instrumentalne hip-hop revolucije koju je započeo niko drugi do DJ Shadow. "Deadringer" album kome ćete se sigurno vraćati jako često iako niste skroz u hip-hop žanru - to vam garantujem.