The Future Sound Of London - Dead Cities [1996]

The Future Sound Of London
Dead Cities
9.0
9

Sredinom 90-ih godina prošlog veka, bendovi koji su se bavili isključivo elektronskom muzikom su počeli da prodaju milionske tiraže i očekivalo se da to bude novi talas. Međutim, to se nikada nije desilo. Future Sound of London (FSOL) i ostali su se svojski potrudili da iskoče iz mejnstrim koloseka. Nakon naširoko priznatog duplog albuma "Lifeforms", predviđalo se da će se FSOL ustaliti u upravo tim, mejnstrim, vodama elektronskog zvuka. Tada je izašao njihov novi album sa nazivom "Dead Cities".

Umesto umirujućih, milozvučnih ambijentalnih melodija, FSOL je ljudima predstavio mračan, depresivan i težak zvuk. Dok je "Lifeforms" davao utisak posmatranja najlepšeg dana na planeti mira gde je sniman film "Avatar", album "Dead Cities" dočarava upravo ono što mu u naslovu i stoji - bitisanje u mrtvim gradovima koji nisu umrli mirno, prirodnom smrću.

Posle naslovne numere "Herd Killing" (koja je zapravo remiks "hit" numere "We Have Explosive"), numera po kojoj je i album dobio ime, počinje, sad već legendarnim semplom "I had killed a man, a man that looked like me" (Lawrence Fishborne iz filma "Deep Cover"). Numera finišira kakofonijom udaljenih glasova koji kao da su zatočeni na mestu bez povratka. Pomenuta numera "We Have Explosive" je ujedno i najglasnije producirana na albumu i ujedno jedina sa konstantnim ritmom koji se može staviti donekle u neku mejnstrim kategoriju (numera je iskorišćena u igrici "WipeoutXL"). Ova stvar, izgleda namenski, predstavlja totalni disbalans celog albuma. Da li je to zbog svog revolucionarnog pristupa problemu odumranja gradova kao jedno od rešenja i bežanja iz totalne mortalne apatije ili ne, ostaje na slušaocu da odluči nakon preslušavanja celog albuma.

Opet, jedna od sledećih numera vraća sve na pravo mesto a radi se o vanvremenskoj "My Kingdom". Dočarava astralno kretanje kroz virtuelno-muzički kreiranu FSOL viziju grada a određeni bitovi koji su producirani unazad daju dodatni osećaj kako razni elementi prolaze kraj vas dok plutate tom dimenzijom. Melodija koja sve to prati i propratni efekti ostaju da rezoniraju između ušiju dugo nakon se numera završi podižući atmosferičnost albuma na još veći nivo. Ostaviću dovoljno prostora za individualno doživljavanje ostatka albuma....

Za one koji još uvek nisu uplovili u ove dublje vode elektronske muzike, ali, recimo, vole mračniju atmosferu i zvuke, ovo će biti jedna dobra polazna tačka. Naviknuti na slatkaste, ritmične i veselije, energetske melodije koje se obično vrte po radio stanicama ili u miskevima, sigurno se neće oduševiti ovim izdanjem.

Ovaj album, definitivno, predstavlja bekstvo i raskid sa mejnstrimom.  Ovaj album izuzetno cenim i FSOL je zaslužan dubokog poštovanja.