Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution
Square Enix, Eidos

Deus Ex Human Revolution je cyberpunk RPG smešten u nama ne tako daleku 2027. godinu. Sama radnja je smeštena 25 godina pre Deus Ex-a and 45 godina pre Deus Ex: Invisible War.  Nanotehnološka poboljšanja se još nisu razvila, dok su biomehanička dostigla stepen savršenosti. U igri vodite Adama Jensena, šefa obezbeđenja u Sarif Industriji, vodećoj biotehnološkoj kompaniji na polju ljudskog poboljšanja (augmentations). Posle napada na sedište kompanije, Adam jedva preživljava i jedina šansa je da i sam bude podvrgnut procesu augmentacije. Tako počinje mračna priča o različitosti i strahu od drugačijeg. Sukob koji pratite nastaje između korporacija koje propagiraju biomehanička poboljšanja i onih koji su protiv takvog menjanja ljudi.

Sama mehanika igre je vrlo zanimljiva. Kombinacija je pogleda iz prvog i trećeg lica. Pri kretanju, pogled je klasičan Doom-ovski, gde se vidi samo Adamovo oružje. Međutim, desnim klikom, Adam se prislanja uz najbliži zaklon i igra prelazi u perspektivu na koju smo navikli kod Mass Effect borbi. Tada možete da se šunjate, skačete iz jednog zaklona u drugi, pucate nišaneći ili na slepo. Ono što ne smete da radite je da srljate u okršaj. Igra nagrađuje strpljenje i planiranje. Često se oružani okršaj može izbeći nalaženjem tajnih prolaza, kada se dobijaju bonusni poeni i druge korisne stvari. Ako više volite akciju od šunjanja, Deus Ex Human Revolution može da se transformiše u klasičan FPS/TPS. Ja nisam veliki ljubitelj šunjalica, ali često bude korisno da se nekoliko neprijatelja tiho eliminiše pre ulaska u oružani sukob. Svaki savladani neprijatelj vam oduzima energiju koju možete nadoknaditi konzumiranjem energetskih štanglica. Lepo je mama govorila da je zdrava hrana najbitnija za razvoj, pa makar to bio i polu-kibernetski super čovek.