Pillars of Eternity

Pillars of Eternity
Obsidian;2015
Kada su prvi put najavili izlazak igre Pillars of Eternity i kada sam video film iz igre, nisam mogao  da ne doživim deja vu sa Baldurs Gateom. Družina od šest člana, izometrijski pregled, slični meniji, kursori, grafika koja je bila kao Baldurs koji je doživeo facelifting, sve je to činilo da odbrojavam dane do izlaska. I kada je taj dan došao, nisam bio razočaran.

Kao i u Baldurs Gate serijalu, igrač kreira jedan lik dok mu se ostali pridružuju tokom avanture. Ovde se nisu koristila D&D pravila, tako da su rase malo drugačije od onih na koje smo navikli. Tu su Ljudi, Aumaua(najveća i najsnažnija rasa), Patuljci, Vilovnjaci, Orleani (najniža, najbrža i mentalno najjača rasa) i Bogoliki (deca čiji su roditelji iz ostalih inteligentnih rasa ali su rođena sa nekim karakteristikama koje se povezuju sa Bogovima). Klase su sličnije D&D-u. Tu su Čarobnjak, Lopov, Rendžer, Sveštenik, Paladin, Monah, Borac, Druid, Varvarin i dva nova Chanter i Cipher. Chanter koristi glas da poboljša karakteristike družine a Cipher svoje mentalne sposobnosti za napad. Nešto slično psi napadu koje koristite u XCOMu. Kada se odlučite za rasu i klasu, birate i svoje poreklo, koje vam daje dodatne bonuse. Sve ove odluke su od velikog značaja jer mnoga kasnija dešavanja u igri zavise od vaše snage, brzine i ostalih karakteristika lika.
Sama igra vas smešta u svet Eoru. Na početku vaš karavan koji se zaputio u selo Gilded Vale, sa željom i nadom u bolju budućnost, biva napadnut od strane bandita. U trenutku kada ste uspeli da savladate bandite, počinje oluja od koje se jedva spašavate. Ova natprirodna pojava od vas stvara “Watchera”, osobu koja može da vidi sta su duše doživljavale u prošlim životima. U vreme dolaska vašeg junaka u Gilded Vale, velmoža te oblasti dobija dete koje se rađa “bezdušno” kao i mnoga deca u to vreme. Na vama je da utvrdite ko je za to odgovoran.
Što se borbe tiče, tu postoji najveća sličnost sa Baldurom. Družina od šest, sa tenkovima napred i dalekometnom paljbom slabijih članova u najvećem broju slučajeva garantuje uspeh.  Morate voditi računa o mikromenadžmentu jer magovi i slabiji članovi lako zalutaju u centar borbe, i posle toga borbu posmatraju sa poda, dok im ptičice cvrkuću iznad glava.

Pillars of Eternity je dobra igra, zanimljiva priča i veliki svet. Svakom ljubitelju RPG igara preporučujem. Na moju veliku žalost, ne poseduje onaj WOW faktor koji sam imao sa Divinity-Original Sin.

Uz saglasnost autora preuzeto sa pc-igre.info