Prophets of Rage - Prophets of Rage [2017]

Prophets of Rage
Prophets of Rage
Fantasy / Caroline / 2017
7.3
7

Poslednjih godinu dana bilo je teško izbeći vesti o Prophets of Rage, bar u onim medijima koji se bave muzikom, tako da mnogi znaju da su Prophets of Rage super grupa koju čine ¾ Rage Against then Machine, Tim Commeford (bas), Brad Wilks (bubanj) i Tom Morello (gitara), zajedno sa članovima još dva legendarna benda, Chuck D i DJ Lord iz Public Enemy i B-Real iz Cypress Hill. Njihov debi album, nazvan isto kao i bend, na prvo slušanje stvara pomešane utiske, deluje da ima sve potrebne elemente, koje očekujemo od ovakvih imena a ipak stiče se utisak da nije baš sve kako treba.

Muzika koju je isporučila ekipa iz Rage Against The Machine je upravo ono što smo i očekivali, fuzija žestoke ritam sekcije i ubitačne gitare, sirova snaga napajana visoko oktanskim besom, za koji svakako ima više nego dovoljno razloga u svetu u kome živimo. Muzika zvuči agresivno, bučno ali same eksplozije nema, ili je bar nema u onakvom intenzitetu koji je izazivala muzika Rage Against The Machine sa Zack de la Rochom za mikrofonom. Chuck D i B-Real muzičke legende i njihovi matični bendovi spadaju u grupu onih koji su u istoriji moderne muzike ostavili neizbrisiv trag, iako u Prophets of Rage oni zvuče veoma dobro, ipak dok slušate na ovom albumu, ne osetite žestok nalet adrenalina od koga vam se koža naježi kao kada Zack de la Rocha svojim moćnim vokalom kanališe sav sirovi bes koji ostala trojica šalji svojim instrumentima.

E sad, možda je to samo moj subjektivni utisak, kao neko ko je nebrojeno puta preslušao albume Rage Against the Machine i povlači paralelu između ova dva benda. Možda su to i godine, jer kada sam prvi put čuo Rage Against The Machine bio sam tinejdžer kome je muzika ovog benda bila katarza za sav bes i teskobu koja se veoma često gomila mladim ljudima, posebno u onima koji su odrastali u Srbiji ranih devedesetih.

I možda tu negde leži i glavni nedostatak ovog albuma, ne u muzici, ne u stihovima, poruci ili emocijama koji Prophets of Rage  pokušavaju da nam prenesu već u činjenici da nema nikoga ko bi sve to razumeo ili prihvatio. Politički stavovi Toma Morella ali i ostalih članova ovog benda odavno su poznati i oni su ih veoma jasno izražavali kroz muziku koju su stvarali tokom karijere. Sam Morello je izjavio da je osetio potrebu da u ovim turbulentim vremenima jasno i veoma glasno izrazi šta ga muči i pokrene svoje slušaoce na akciju. Kao Rage Against The Machine, oni su devedesetih napravili popriličnu buru u medijima i uskomešali mlade ljude širom sveta.