Starz / 2018
Justin Marks, Amy Berg, Justin Britt-Gibson
Engleski, Nemački
8.4
8

Counterpart“ bi bio jedan solidan špijunski triler, da nije neobičnog okruženje u kome je smešten, koje ovu tv seriju smešta pored dve navedene i u žanr nauče fantastike.

Glavni lik je Howard Silk koga glumi brilijantni J.K. Simmons, nisko rangirani činovnik tajanstvene organizacije, smeštene u Berlinu, i koja radi pod okriljem Ujedinjenih Nacija. Silk je sasvim običan lik, koji živi mirnim, neupadljivim životom i koga godinama preskaču kada se dodeljuju unapređenja. Njegov posao je tajnovit, dosadan i na prvi pogled beznačajan.

Nakon serije profesionalnih ubistava, saznajemo i cilj postojanja institucije u kojoj Silk radi, a to je komunikacija sa paralelnim svetom. Naime, nakon nekog neimenovanog i nepoznatog eksperimenta, tok vremena i realnost u kojoj živomo podelila se u dva paralelna toka. Od tog trenutka svako na Zemlji dobio je i svog dvojnika u tom drugom paralelnom svetu.

Naravno ovo se drži u najstrožoj tajnosti i veoma mali broj ljudi zna za to. Howard Silk, iako veoma dugo radi upravo u toj insituciji, nije jedan od tih, sve do trenutka kada preko granice, u naš svet dođe njegov dvojnik. Howard Silk iz druge realnosti je samo po izgledu identičan prvom Howard Silku, Drugi Howard Silk, je opasan, samouveren, snalažnjiv i nemilosrdan, i veoma visoko pozicioniran u istoj instituciji sa druge strane realnosti.

Upravo ova vizija dualnosti je centralna nit ove drame. Kako dva sveta, koja su se do pre tri decenije krenula iz iste polazne tačke mogu da se nađu tako daleko. Zamislite kakav bi vaš život bio da ste u određenim trenucima doneli drugačije odluke, gde bi ste možda bili sada. Većinu nas često more takva pitanja, Howard Silk je dobio priliku da sazna i odgovore na njih. Naravno od svog dvojnika. Upravo ova situacija pruža priliku J.K Simmonsu da ostvari jednu brilijantnu ulogu.

Dvojica Silka su poptuno različiti i na početku ih možete razlikovati po načinu odevanja. Ali u jednom trenutku njih dvojica promene uloge, i upravo tada Simmonsovo glumačko umeće dolazi od izražaja. Ni u jednom momentu, u bilo kojoj sceni u kojoj se nalazi Howard Silk, bilo da je samo jedan u kadru ili obojica, nikada nećete imati dileme ko je koji Howard Silk, čak ni u trenucima kada nose odeću onog drugog, i imaju potpuno isti izraz lica. Simmons jednostavno, lagano i potpuno prirodno, ne glumi nego upravo jeste Howard Silk, to ne jedan nego obojica i dovodi vas u situaciju da  u svakom trenutku znate ko je ko, iako ne možete naći reči i objasniti kako to znate.

I pored sasvim pristojnog scenarija, neočekivanih zapleta, zanimljive priče,  koja povremeno teče pomalo sporo, što joj pak daje šmek starih britanskih špijunskih drama, pored veoma dobre glume ostalih protagonista, među kojima imamo izvanredne glumce kao što su Olivia Williams, Stephen Rea ili odlični danski glumac Ulrich Thomsen, „Counterpart“ bi bio samo još jedna solidna drama.

Centralni i najsjajniji momenat ove tv serije je upravo J.K. Simmons, koji svojom upečatljivom glumom kvalitet ove tv serije podiže za nekoliko nivoa i sasvim dovoljan razlog za toplu preporuku i nestrpljivo iščekivanje sledeće sezone.