Masato Harada
Masato Harada, Ryôtarô Shiba,
Japan
japanski
7.7
7

Pre mnogo godina, u kinoteci je bio ciklus filmova Akira Kurosawe.  Nakon jednog od filmova, više se i ne sećam kog, znam da je tema bila japanska srednjevekovna istorija, određeno društvo, koje bi sada nazvali hipsterima, možda su se i tada tako zvali ali taj termin je još uvek bio malo poznat, pa su dobijali razna druga imena, naveliko su, na veoma kvazi intelektualan način pričali o raznim kvalitetima filma i Kurosawine režije, sve dok se društvu nije pridružio lik, koga ni tada a ni sada ne možemo nazvati hipsterom i glasno prokomentarisao “Jeb.. ti film, trče uz brdo, trče niz brdo i deru se”. Naravno nakon ovog je usledio muk, brz i tih razilazak hipstera.

I pored toga što je Kurosawina genijalnost očigledna, ovo je i dalje prva stvar koja mi padne na pamet kada vidim neki od  njegovih filmova ili pak neki od japanskih filmova sa temom japanske srednjevekovne istorije, pri čemu moram izuzeti filmove Takashi Miikea. To mi je i prvo palo na pamet kada sam video najavu za istorijski ratni spektakl “Sekigahara” režisera Masatoa Harade zasnovanog na istoimenom romanu Ryotaro Shibae iz 1966.godine.

Mnoge nacije imaju svoje velike bitke, koje su na jedan ili drugi način odredile sudbinu nacije.  Bitka kod Hejstingsa, bitka kod Getisburga, ove sa ovih prostora neću ni pominjati, bitka kod Sekigahare je promenila tok japanske istorije, i ovo je prvi film u japanskoj kinematografiji koji se bavio isključivo ovim događajem što ga čini veoma hrabrim filmskim delom Harade. Harada je veoma obimno delo Ryotaroa Shibe znatno sažeo i od 500 likova koliko imamo u romanu sve sveo na 50tak u filmu.

Ako mislite da će to pomoći da lagano pratite film grdno se varate. Za gledanje ovog filma ipak je potrebno neko poznavanje kasnog Senkoku perioda, koje sam ja imao, ponajviše zahvaljujući strateškim kompjuterskim igrama iz Total War serijala Shogun i Shogun 2. Ove igre u jednom delu obrađuju upravo taj period, i u sebi nose veoma detaljnu enciklopediju koja obuhvata japansku istoriju, u  mnogo aspekata. Pored istroijskih događaja nude detalje o mnogobrojnim glavnim akterima ali i o životu u tom periodu, vojnoj taktici, jedinicama itd.