The Kominsky Method
Chuck Lorre Productions, Netflix, Warner Bros. Television / 2018
Chuck Lorre (created by)
U.S.A.
8.0
8

Michael Douglas i Alan Arkin briljiraju u humorističnoj seriji koju je osmislio kreator nekih od najuspješnijih sitcoma posljednjih desetljeća kao što su "Dva i pol muškarca", "Teorija velikog praska" ili "Dharma i Greg" Chuck Lorre. Nije ovo klasični sitcom u kojem se pošalice uz pratnju nasnimljenog smijeha bacaju kao iz rukava, "The Kominsky Method" bolje bi se opisao kao ironičnu i satiričnu crnohumornu dramu o ostarjelom učitelju glume Sandyju Kominskom (Douglas) i njegovom još starijem agentu Normanu Newlanderu. Nije ovo prva serija ili film u kojem se ljudi u trećoj životnoj dobi, kako se to sad politički korektno kaže, fino zavrkavaju na račun svojih godina i na račun izvjesne smrti, no rijetko koji od tih filmova toj je tematici prišao s toliko stila, duha, ali i srca.

Danas 74-godišnji Douglas je Kominsky, tip koji je svojedobno imao kratak uspjeh u svijetu glume, no zbog svog karaktera brzo je zaboravljen i već godinama ne uspijeva pronaći nikakav angažman. No, on se nekako uspio snaći i preživljava kao učitelj glume te ima svoju školu koju pohađaju oni koji se nadaju da bi jednog dana mogli uspjeti. Norman. odnosno 84-godišnji Alan Arkin, njegov je dugogodišnji prijatelj, već ostarjeli agent, a njih se dva dodatno zbliže nakon što umre Normanova supruga s kojom je bio braku gotovo pola stoljeća. Nakon ženine smrti i Normanov život počinje se polako pretvarati u kaos, gotovo jednako kao što je kaotičan i Sandyjev život te jedan drugome praktički ostaju jedini oslonac.

No, karakterno su oni dva posve različita tipa. Dok je Sandy jedan od onih koji nikako ne mogu prihvatiti činjenicu da su ostarjeli te se i dalje na sve načine trudi sakriti svoje godine, neodgovoran je, neozbiljan, rasipan, gotovo pa se ponaša poput tinejdžera, nikad nije uspio ostvariti neku ozbiljniju vezu, nekoliko puta se razvodio i gotovo pa podsjeća na ostarjelog Hanka Moodyja iz "Kalifornikacije", Norman je odgovorniji, racionalniji, razboritiji, ali i puno ciničniji i svjesniji da mu je kraj blizu. Rijetko koji filmski ili televizijski sadržaj je uspio na ovako iskren i duhovit način prikazati starenje, a uz sjajan scenarij, na tome se ponajviše može zahvaliti i dvama glavnim glumcima. Douglas je odličan kad gotovo pa ironizira samog sebe iz stvarnog života, dok je Arkin praktički samo nastavio ulogu iz filma "Little Miss Sunshine" koja mu je i donijela Oscara.

Ima tu stvarno briljatnih trenutaka i scena u kojima se ovaj dvojac perfektno šali na vlastiti račun i na račun svojeg starenja. Tako u jednoj sceni Douglas zbog problema s prostatom ne može izdržati pa se pomokri u grm ženi po koju je došao kako bi otišli na spoj ili kad završi kod urologa (genijalna uloga standardnog Douglasovog partnera iz 80-ih Dannyja DeVita) na pregledu prostate. Uz DeVita ima tu još niz epizoda poznatih, a gotovo zaboravljenih glumaca i zvijezda od kojih neki glume sami sebe (Jay Leno ili Elliott Gould), a iako, kao što se implicira u seriji, njihova tijela možda i ne funkcioniraju kao prije koje desetljeće, ovaj dvojac je u vrhunskoj glumačkoj formi. "The Kominsky Method" je duhovita, topla, iskrena humoristična serija, jedna od najboljih ovakve vrste ove godine, definitivno!