It’s For Us - Stay [2019]

It’s For Us
Stay
Novoton / 2019
8.4
8

Švedsku muzičku scenu, bez ikakvog problema možemo svrstati u sam vrh na Evropskom tlu, rame uz rame sa britanskom.  Samim tim, ovo znači da Švedska sa nešto više od 10 miliona stanovnika od kojih bar oko četvrtine nosi poreklo iz drugih krajeva sveta u samom vrhu i svetskih muzičkih tokova. Da li je ova nacionalna i kulturna raznolikost išta uticala na bogatstvo muzičke scene Švedske ne mogu da tvrdim, jer  rock muzika i svi njeni derivati prelaze sve etničke granice i predstvaljaju globalni fenomen.

Ako malo bolje osmotrite švedski muzički mije veoma je lako uočiti veliku žanrovsku raznolikost, jer imate sve od najslađeg popa do najbrutalnijeg dead metala i još je lakše primetiti kvalitet muzike u svim zastupljenim žanrovima.

Lakoća kojom švedski bendovi i muzičari osvajaju svet delom je zbog njihove muzike  koja je prijemčiva slušaocima u bilo kom kulturnom i geografskom podneblju, barem kod onih slušaoca kojima je univerzalni rock and roll muzički izraz pri srcu.

Drugi razlog može biti što mnogi od švedskih bendova i muzičara koriste engleski jezik, što je manje više jedan od glavnih uslova za uspeh na globalnoj sceni. I ne samo da pevaju na engleskom jeziku, nego je ponajčešće lakše razumeti njih šta pevaju nego bendove iz južnog Londona.

Ako uzmemo sve ovo navedeno, lako je pretpostaviti da Švedska muzička scena ima neke još uvek ne otkrivene muzičke dragulje, i upravo to je bend It’s For Us.

It’s For Us čine Camilla Karlsson, Jon Gredmark, Rebecka Johansson i Alex Nilsson, debi album „Come With Me“ objavili su 2017.godine. Kako sami članovi benda priznaju mnogo toga se promenilo od tog momenta u njihovim životima što je i uticalo na zvuk i atmosferu njihovog novog albuma „Stay“ objavljenog sredinom januara za izdavačku kuću Novoton. Bend su gotovo u potpunosti komponovali Camilla Karlsson (bas/vokal) i gitarista Jon Gredmark.

Kroz ceo album se provlači ona neodoljiva mračna atmosfera post punk muzike 80ih sa povremenim gotskim motivima. Album  otvara „The Bottle The Bomb“ kojom dominira upečatljiva i melodična bas linija, oko koje orbitiraju ostali instrumenti i kao završni element lepi melaholičan vokal  Camille Karlsson. „Stay“ je još jedan reprezent opšte prihvaćenih  postulata postpunka žanra,  „All the Time“ i „Dream is Over“  nose onaj melodijski šarm muzike recimo New Order. „Kaos“ , „The Closings“ i „Catcher in a Rye“  imaju moć da vas uhvate gotovo na prvo slušanje, delom zbog refrena koji se lepi za vas. „Destruction“ zvuči agresivnije, bučnije da bi se album veoma efektno završio sa „No Apologies“

Stay“ prati jednu ideju i muzički obrazac sa veoma inteligentnim varijacijama od pesme do pesme što ga na kraju čini jednim veoma kompaktnim muzičkim delom koje jednostavno ne možete da prestanete da slušate.  Ovaj žanr muzike je i dalje veoma živ i produktivan, kao dokaz za to imamo niz mladih bendova koji su veoma aktivni na svetskoj indie sceni poput Preoccupations,  Moaning, Shopping i Shame. Ako ste ljubitelj ovakvog zvuka onda vas It’s For Us  sa svojim drugim albumom “Stay” mogu veoma prijatno iznenaditi.