A Rainy Day in New York
Gravier Productions, Perdido Productions
Woody Allen
Woody Allen
8.0
8

Još jedno od mnogobrojnih Vudi Alenovih ljubavnih pisama voljenom Njujorku stiže u obliku romantične komedije sugestivnog naslova A Rainy Day in New York, i uz top glumce mlađe generacije jedna je od onih Alenovih priča koja živi u sopstvenoj, zasebnoj vremenskoj kapsuli sentimentalnih putovanja u utopijsku fikciju nepopravljivih romantika.

Timoti Šalame (Timothée Chalamet) i Eli Faning (Elle Fanning) glume mladi par, koji će u toku jednog kišnog dana u Njujorku proći niz pojedničnih avantura, i kroz iskustvo obostranog sazrevanja doći do različitih zaključaka o životu.

Vudi Alen na narativnog planu deluje na prvi pogled umorno i predvidljivo, ali njegovi dijalozi su i dalje sveži, a njegovo pisanje i dalje kreativno, tako da inteligentni one-lineri daju dovoljno prostora glumcima da svoj talenat uzdignu na još viši nivo.

Uz poslovično ispeglanu kostimografiju i impresivan izbor iz American Songbook klasičnog džez opusa, posebno kvalitetan posao odradio je legendarni Vitorio Storaro (Vittorio Storaro), čiji je izuzetan rad kamere i u Alenovom filmu prepun ličnih trejdmarkova, tako da Vudijev Njujork i njegovi eksterijeri i enterijeri deluju vizuelno još moćnije nego li u prethodnim naslovima tipa Cafe Society ili Wonder Wheel.

I ne samo to, A Rainy Day in New York je daleko bolji film od svojih prethodnika, jer nam ne pruža uz jeftine pošalice izlizane fraze i zaključke, već ima dovoljno duha da se gledaoci osećaju ispunjeno i relativno zadovoljno, pri tom nije reč samo o nekoj vrsti moralno ispravnog kursa, već i o decidiranoj posvećenosti probitno zadatim prioriteima i principima, koji su dosledno egzekutovani u tipično Alenovskog maniru.

Sa A Rainy Day in New York Vudi Alen još jednom dokazuje, da i pored toga što je daleko zašao u pozne godine, i dalje predstavlja ozbiljan i validan etalon za kvalitetno ispričanu dramu, i miljama je daleko od većine svojih savremenika, a najveća nesreća njegovih poslednjih filmova biće i ostaće stalno poređenje sa njegovim najboljim delima iz prošlosti.