Lewsberg - In This House [2020]

Lewsberg
In This House
Cargo Record Distribution / 2020
8.3
8

Pre dve godine, četvorka iz Rotterdama uspela je da svojim istoimenim debijem, snimljenim pod jakim uticajem The Velvet Undergrounda, impresionira slušaoce, kako u svojoj rodnoj Holandiji, tako i u inostranstvu. Iako je muzika bila naizgled jednolična, naglo ubrzavala ili usporavala, razorna u svojoj upornosti, u kombinaciji sa  izgovorenim stihovima ili pevanjem Ariea Van Vlieta neosporno je ostvarila snažan poetski momentum, koji je razbio mentalne predrasude blazirane hipsterske publike. In This House je njihovo drugo izdanje, na kome Lewsberg zadržava osnove svog zvuka, repetativne plišane gitare i vokale, ali unosi mikro izmene, koje značajno doprinose kvalitetu celokupnog materijala.

“Left Turn” je frontalni napad jednim akordom i nezavršenom pričom, koji se prekida isto tako naglo kao što i počinje. Naravno ovo je samo skretanje pažnje, što sledeća “Cold Light of Day”, svojim lelujavim rifom i prefinjenom vožnjom potvrđuje.  Van Vliet nudi dozu duhovitosti i šarma na “At Lunch”, opisujući opijanje uz ručak: “Sometimes, when things seem to dance before my eyes / I decide to have another glass or two” (refren: “I never drink at lunchtime“, pa malo iskrenije “I always drink at lunchtime“). Šta je sledeće, možda šestominutna “The Door”, čija se druga polovina u potpunosti sastoji gitarskog feedbacka. Ne treba izostaviti ni dva instrumentala koji uobličavaju LP u celinu, „Trained Eye” deluje neobavezano, sa daškom mračne energije, dok je “Interlude” kratak ali zloslutan. A onda iznenada, pri kraju, basistkinja Shalita Dietrich, u Paisley Underground modu, prelepo otpeva jednostavnu kompoziciju “Jacob's Ladder”. Album zatvara “Standard Procedures” još jedan rafal, negde na pola puta između Davida Byrnea i Lou Reeda.

Ako uspete da se zakačite i da uđete u svet Lewsberga, čeka vas neudobna vožnja. Ali, poput sličnih albuma  Sonic Youtha i ranih The Flaming Lipsa, sirovost i nesavršenost su deo pristupa, kojim se odbija komercijalni, konformistički pristup muzici. In This House će vas možda izbaciti iz zone komoditeta ali će vam definitivno pobuditi čula. Prava terapija protiv obamrlosti.