Denis Do
Denis Do, Magali Pouzol, Elise Trinh
France, Belgium, Luxembourg, Cambodia
French
7
7

U ovom animiranom filmu pratimo sudbinu jedne obitelji iz Kambodže za vrijeme strahovlade Crvenih kmera, a bio je "Funan" i iznimno osobna priča scenarista i redatelja Denisa Doa. Kako je Do po majčinoj strani podrijetlom iz Kambodže, snimio je ovaj animirani film dobrim dijelom i po sjećanjima svoje majke, ali i na temelju vlastitih istraživanja povijesnih događaja, a sve kreće 1975. godine kada su Crveni kmeri preuzeli vlast u Kambodži. Revolucionarna organizacija koja je u svojoj zemlji uvela možda i najekstremniji i najizopačeniji oblik komunizma, izazvala je i masovni bijeg iz glavnog grada Pnom Pena svih onih koji i nisu bili oduševljeni njima. Među onima koji su se dali u bijeg bila je i obitelj koju pratimo u ovom animiranom filmu, a tijekom putovanja i bijega četverogodišnji sin i njegova baka razdvojit će se od ostatka obitelji.

I dok je cijela obitelj završila u kampu za preodgoj stanovništa u kojima je ljudima oduzeta imovina i svi su prisilno morali raditi u poljima riže, Crveni kmeri ocu i majci su zabranili da pokušaju krenuti u potragu za svojim sinom. No, ova majka nije izgubila nadu da će jednog dana ipak pronaći svog sina, a u ovoj moćnoj, emotivnoj i užasavajućoj priči saznajemo kako je izgledao život za vrijeme jednog od najužasnijih društvenih eksperimenata u modernoj povijesti. Sjajno je Do uspio ovdje prikazati u što se pretvaraju ljudi od silnih užasa u kampovima za preodgoj. Nakon gledanja ovog filma koji je tipični europski umjetnički animirani film s relativno jednostavno animacijom i onome koji ne zna ništa o genocidu u Kambodži je na temelju ove osobne priče potpuno jasno kako je izgledao život u tom užasavajućem režimu. Što je najbolje od svega, autoru za prikaz svega toga nije bilo potrebno prikazivati masakr, ubijanja i ostale gadosti koje su činili Crveni kmeri, već je sve posve jasno iz ove intimne priče. Glasove glavnim likovima posudili su i neki poznati francuski glumci kao Berenice Bejo i Louis Garrel.