Netflix
Vince Gilligan, Peter Gould
Vince Gilligan, Peter Gould
English | Spanish
9.0
9

Kako je finale četvrte sezone serijala Better Call Saul zaokružilo sliku konačne transformacije Džimija MekGila (Bob Odenkirk) u advokata sumnjive reputacije i morala zvanog Sol Gudmen (Saul Goodman), tako nas peta sezona vodi na put sa kojeg ovaj nesrećni, ali dovitljivi oportunista neće moći nazad.

Put transformacije Džimija MekGila od potcenjenog mlađeg brata čuvenog advokata moćne firme Čaka MekGila, sve do relativno uspešnog, ali nimalo cenjenog branioca raznih sitnih prestupnika, u prve dve sezone serijala ovog spin-offa išao je prilično sporo, gde je autorski tandem Giligan/Guld računao pre svega na strpljenje vernih fanova originalnog serijala Breaking Bad, koji ne samo da su stvorili bazu posvećenika, već je usled različitih stilskih i narativnih osobenosti priča o usponu i pada Voltera Vajta stekla i određeni kultni status, naročito među ljubiteljima i posvećenim sineastima večito gladnih uradaka koji kombinuju vizuelno moćni obrazac pristupa režiji i dozirano, a zabavno akcijašenje.

Kada su Giligan i Guld ušli u treću godinu priče o Solu Gudmanu, sukobi braće MekGil doživljavaju kulminaciju, a vojni veteran Majk Ermantraut se povezuje sa latinoameričkim trgovcem narkotika Gustavom Fringom, koji se krije iza paravana lanca ugostiteljskih objekata Los Pollos Hermanos.

Tada je bilo jasno da Better Call Saul dobija svoje karakteristične obrise ne samo courtroom drame, koja je dominirala usled profesionalnog poziva junaka priče, već i efektne krimi-triler drame, gde se režiserima dopuštalo da kreativno doprinose onim stvarima koje su autora Vinsa Giligana fascinirale i u radu na Breaking Bad, a to je maksimalno eksploatisanje vizuelnog identiteta pustara Novog Meksika i njihovo implementiranje u seriju na više mehanički način, koji uključuje glatkije pokrete kamere i jednostavnu, statičnu upotrebu kamere, gde se akcenat stavljao na hoperovski uređen enterijer i osvetljenje prostora.

Sve ono što su baštinili u prve tri sezone, u četvrtoj i naročito petoj sezoni dolazi do kulminacije, naročito u segmentu zapleta oko obračuna unutar meksičkog kartela, gde Načo Varga konačno izlazi iz komfora epizodiste i pozicionira se u centar zapleta na tamnoj strani, rastrzan između svih junaka priče, njegov lik je konekciona spona između Salamanki i Gudmana na jednoj strani, kao i Fringa i Ermantrauta na drugoj.

Međutim, ono što u idejnom smislu petu sezonu Better Call Saul čini najboljom do sada, jeste transformacija ne samo MekGila u Gudmana, već i njegov konačan prelazak na tamnu stranu zakona, i kao i u slučaju Voltera Vajta, Gudmanov gubitak nevinosti, bez šanse da se vrati na stari poredak stvari, i sve je to učinjeno na suptilan način, bez da se transformacija forsira, nameće ili stavlja u prvi plan.

Šesta sezona će pokazati da li će Better Call Saul ugroziti nedodirljiv status Breaking Bad, a sudeći prema završnim kadrovima pete sezone, autorski tim se nalazi na odličnom putu.