The Alienist: Angel of Darkness
Sezona 2
TNT / 2020
Caleb Carr, Cary Joji Fukunaga ...
8.5
8

Pre prve sezone tv serije „The Alienist“ koja je rađena po istoimenom delu Caleba Carra, za ovog autora znao sam samo po romanu „Italijanski sekretar“. Glavni lik ovog romana „Italijanski sekretar“ je najveći literarni detektiv Šerlok Holms i za ovaj roman Carr je dobio dozvolu zaostavštine Arthura Conana Doyla. Meni lično bio je priličnom razočaranje, jer Carr nije u potpunosti preneo duh Šerloka Holma koji je Doyle stvarao kroz romane i pripovetke.

The Alienist“ je ispala sasvim pristojna tv serija, sa veoma zanimljivim okruženjem i misterijom. Tada sam saznao da je Caleb Carr pre svega istoričar, i da iza sebe ima mnogo više naučnih radova iz te oblasti negoli romana fikcije. Između ostalog Calebov otac Lucien Carr bio je jedan od originalnih članova njujorškog kruga autora koji su osnovali pokret "Bit generacija", zajedno sa recimo Jack Kerouack-om, William S Boroughs-om, Alain Ginsberg-om i drugima.

Za razliku od „Italian Secertary“, romani o doktoru psihologu Laszlo Kreizleru, liku koji je delo Carrove mašte  su daleko bolji i zanimljiviji. O ovom liku Carr je objavio dva romana „The Alienist“ i „The Alienist Angel of Darkness“. Iako je u startu planirana samo adapacija prvog romana u obliku mini serije, veliki uspeh i veoma dobre kritike, obezbedlie su ekranizaciju i drugog romana „The Alienist Angel of Darkness“.

Radnja druge sezone smeštena je takođe u Njujork sa kraja XIX veka. Sarah Howard (Dakota Fanning) sada je privatni detektiv i ima svoju agenciju u kojoj su zaposlene samo žene. John Moore (Luke Evans) je novinar za jedan od najvećih dnevnih listova u Njujorku dok doktor Laszslo Kreitzler (Daniel Bruhl) je je upravnih bolnice za decu sa psihijatriskim problemima. Njih troje su na samom početku druge sezone povezani odbranom žene Marthe Napp (Hebe Berardsall), za koju veruju da je nepravedno optužena za ubistvo svoje bebe.

Prilikom suđenja Kreitzler i Howard dolaze u sukob sa upravnikom privatne institucije doktorom Markoem (Michael McElhatton) u kojoj se dotična žena nalazila kada je njena beba nestala. Veoma brzo, postaje jasno da ova privatna bolnica radi veoma sumnjive poslove i da je finansirana od grupe najbogatijih muškaraca Njujorka, kojima služi za rešavanja potencijalnog problema vanbračne dece. Naime, ova gospoda svoje mlade ljubavnice, kada za tako nešto dođe vreme, jednostavno dovedu u ovu instituciju, gde bebe veoma brzo po rođenju nestaju.  Uprkos nedostatku fizičkog dokaza Martha Napp je za nestanak svoje bebe,  osuđena na smrt električnom stolicom, Do samog izvršenja kazne ona tvdi da nije kriva i moli doktora Kreitlzera da pronađe njenu bebu.

Sledeća scena vodi nas u dom španskog ambasadora u Sjedinjenim Američkim Državama. U tom trenutku Španija i SAD su na ivici rata zbog tenzija oko Kube, novine samo potpiruju netrpeljivost i huškaju na sukob. Nakon šetnje po parku, beba španskog ambasadora je pod neobičnim okolnostima nestala iz kuće, u sred dana, a na njenom mesto postavljena je lutka bebe sa morbidnim crtežima na očnim kapcima. Zbog trenutne situacije ambasador Linares i njegova supruga ne žele da u sve ovo mešaju policiju, jer smatraju da neće biti na njihovoj strani i iskoristiće njihovu nesreću u političke svrhe, te slučaj svoje nestale bebe poveravaju Sari Howard.